Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

Nagy Machinátor súgó

Navigáció: Rendszerfunkciók

Program indítás, Program érvényesítés [SY_PSW]

Ugrás Előző Fel Következő Menü

Az akció két, teljesen különböző funkciót lát el. Ezzel az akcióval lehet a programba belépni, illetve a program hardware/softver kulcsát érvényesíteni.

Program érvényesítés

A program használatához való jogok a hardware vagy szoftver kulcsban vannak tárolva. Ha változnak a jogaink (pl. több terminált szeretnénk használni, vagy több modult, illetve bérelt programnál a bérleti idő meghosszabbításakor) a ProgEn Kft-től kapunk egy kódot, amit be kell gépelni a Program érvényesítés menüpontnál.

Szoftverkulcs esetén

A 3.1.64-es verziótól kezdve a Nagy Machinátort szoftverkulccsal is lehet használni.

A szoftverkulcs egy License.txt nevű fájl, amit a Nagy Machinátor szerver könyvtárába kell bemásolni.

Ha egy gépen szoftver- és hardverkulcs is van, akkor a szoftverkulcsot használja a program.

A szoftverkulcs-kérés folyamata

-Feltelepítjük az új programot, vagy használjuk a régit.

-Ha van hardverkulcs, kihúzzuk, hogy ne azt olvassa be.

-A Programérvényesítés menüpontban a Szoftverkulcsot választjuk. Ekkor a program előállít egy konfiguráció ellenőrző fájlt (CfgChk.txt). Ezt a fájlt kell e-mail-ben elküldeni a ProgEn-be az kulcs@progen.hu címre.

szoftverkulcs kérés

szoftverkulcs kérés

Szoftverkulcs bemásolás

-A Progen Kft. e-mailben visszaküldi a License.txt filét.

-A License.txt fájlt vagy bemásoljuk a szerver Machinátor könyvtárába

  vagy bármely terminálról elindítható  a Szoftverkulcs bemásolás menüpont és a Hozzáadás gombra kattintva be tudjuk tallózni a License.txt filét  és így a program automatikusan bemásolja a szerver Machinátor könyvtárába.

-Elindítjuk a Machinátort, vagy ha már fut, újraindítjuk, vagy várunk 1 percet, hogy érvényre jusson a szoftverkulcs.

Szoftverkulcs bemásolás

Szoftverkulcs bemásolás

Teendő megváltozott hardverkörnyezet esetén

Amennyiben megváltozik valamelyik komponense annak a hardverkörnyezetnek, melyre a szoftverkulcs meg lett kérve, a program nem tudja a meglévő szoftverkulcsot használni és demó módban fog működni. Ilyenkor az aktuális környezetre új szoftverkulcsot kell kérni. Azért, hogy az átmeneti időben is használható legyen a program, a 3.1.135-ös verziótól kezdve 15 nap türelmi időt ad a program az új kulcs bemásolására.

15 nap türelmi idő a szoftverkulcs cserére

15 nap türelmi idő a szoftverkulcs cserére

 

Hardverkulcs esetén

A Hardver kulcs fizikai eszköz amit vagy a számítógép párhuzamos portjába vagy USB portjába kell dugni.

Használatához fel kell telepíteni a hardver kulcs meghajtó programot is gépre. A Nagy Machinátor a SafeNet Inc. védelmi kulcsát használja - > Sentinel driver

A program használatához való jogok a hardver kulcsban vannak tárolva. Ha változnak a jogaink (pl. több terminált szeretnénk használni, vagy több modult, illetve bérelt programnál a bérleti idő meghosszabbításakor) a ProgEn Kft-től kapunk egy kódot (vegyesen számok-betűk vannak benne), amit ide kell begépelni.

Ügyeljünk rá, hogy a kódot pontosan gépeljük be.

Felesleges próbálkozni, mert a kód roppant bonyolult módon van titkosítva, és ellenőrzést is tartalmaz, jó szám próbálkozással való beírásának esélye gyakorlatilag nulla. Egy másik kulcshoz tartozó jó szám ehhez a kulcshoz nem jó.

Hardverkulcs ellenőrzési szempontok

Program indítás, bejelentkezés

A program elindítása után (mainx.exe) a következő képernyő fogadja a felhasználót.

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Név

Ebbe a mezőbe kell begépelni a felhasználó nevét. Ha rossz nevet, vagy jelszót írunk be, nem léphetünk be a programba. (felhasználót a Jelszó bevitel funkcióban lehet létrehozni.)

A név maximum 16 betűből-számból állhat. A kisbetűk és a nagybetűk között a program itt nem tesz különbséget.

A névvel és a jelszóval azonosítjuk a kezelőt. Hangsúlyozandó, hogy a név és a jelszó együttesen határozzák meg a kezelőt.

A név publikus, szemben a jelszóval, ami titkos. Beírás közben a nevet a képernyőn láthatjuk, és a szöveges bevitel szabályai szerint szerkeszthetjük.

A bejelentkezésből, és ezzel a programból az [Esc] gombbal lehet kilépni.

Jelszó

Ebbe a mezőbe kell begépelni a jelszót. Ha rossz nevet, vagy jelszót írunk be, nem léphetünk be a programba.

A jelszó maximum 16 betűből-számból állhat, a kis- és nagybetűk között a program nem tesz különbséget.

A jelszó titkos, ezért beírás közben a jelszó helyett a képernyőn csillagokat láthatunk.

A bejelentkezésből, és ezzel a programból az [Esc] gombbal lehet kilépni.

Kód mező

Ha lejárt a programhasználati jogunk, akkor a programot csak korlátozottan használhatjuk tovább mindaddig, míg a ProgEn Kft-től nem kérünk (és kapunk) egy új kódot (vegyesen számok-betűk vannak benne), amit ide kell begépelni.

Ügyeljünk rá, hogy a kódot pontosan gépeljük be.

Felesleges próbálkozni, mert a kód roppant bonyolult módon van titkosítva, és ellenőrzést is tartalmaz, jó szám próbálkozással való beírásának esélye gyakorlatilag nulla. Egy másik kulcshoz tartozó jó szám ehhez a kulcshoz nem jó.

A kód beírása nélkül is beléphetünk a programba, ám ekkor néhány funkció nem fog működni. A bejelentkezésből, és ezzel a programból az [Esc] gombbal lehet kilépni.

További információ: Automatikus indítás