sERPa: 3.0.109

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.0.109-es verziója! A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet az alább olvasható fejlesztési tájékoztatóból, vagy a jelentősebb módosításokat főbb modulonként kiemelve a 3.0.109-es sERPa Súgóból.

Online számla adatszolgáltatás 2021 – OSA 3.0
A 2021. januártól szükséges OSA 3.0 verzió a sERPa 3.0.110-es verzióban lesz elérhető. Fontos azonban, hogy a 3.0.110-es verzióra frissítést követően, de januárban a Rendszerfunkciók / B2B partner funkcióban átállítsák az Online Számla (OSA) szolgáltatást az új 3.0-ás verzióra. Ehhez nem kell mást tenniük, mint a Szerver típusánál az Éles v2.0 helyett az Éles v3.0 lehetőséget választani.

Kiemelt jelentősebb fejlesztések, jogszabálykövetések
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap menüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe

Bérszámfejtés

2008 Havi bevallás
Azon ügyfeleink, akik a koronavírus-járványügyi veszélyhelyzet kedvezményeiben NEM ÉRINTETT cégek bevallásait készítik el, beadhatják a bevallásokat a sERPa segítségével a nyomtatvány 13.0 verzióját használva!

Amennyiben érintettek a veszélyhelyzeti könnyítésekben, akkor kérjük, figyeljék értesítéseinket!

A NAV 2020.12.07-én este tette közzé a 15.0-ás nyomtatványt, melyen a veszélyhelyzeti adókönnyítések átvezetését elvégezte. Fejlesztőink azonnal elkezdtek dolgozni a nyomtatvány átadásán, melynek elkészültéről tájékoztatni fogjuk Önöket!

Fontos azonban, hogy a bevallás átadását megelőzően frissíteniük szükséges a sERPát és azt követően a számfejtéseket újra számfejteni. A NAV által 2020.12.07-én kiadott új kitöltési útmutató alapján ugyanis, a kedvezményre való jogosultságot személyenként szükséges vizsgálni, melynek jelölésére lehetőséget biztosítunk majd a programban.

Struktúra

Ügyfél
Bővítettük a funkció Bisnode adatok fülét, mely a Részletes adatok lekérdezése (Bisnode) nyomógomb által lekért egyéb adatokat tartalmazza. A lekérdezett banki adatokat, illetve az aláírásra jogosultakhoz tartozó beosztást és magát a dolgozót is lehetőség van egy-egy gombnyomással felvenni az adatbázisba.
Továbbá a fentiekhez kapcsolódóan bővítettük a lekérdezés által kapott adatok feldolgozását. A jövőben az aláírásra jogosultak minden adatát, amit kapunk elmentjük, és a Dolgozó mentése gomb ezeket is felveszi a dolgozóhoz (alapértelmezetten ezek az oszlopok nem látszanak, kézzel lehet őket bekapcsolni).

Az Ügyfél funkció felületének átláthatóbb használata érdekében módosítottuk a funkció telephelyeinek listáját. A nem használható telephelyek az új verziótól dőlt betűvel a felsorolás végére kerülnek majd.

Szintén a felhasználói élmény javítására szolgál az a módosítás, amellyel átláthatóbbá válik a funkcióban a szűrési eredmény, vagyis, amennyiben dolgozóra is szűrünk, a szűrésnek megfelelő dolgozókat vastagon szedett betűvel jelenítjük meg.

Felhasználó
Funkciókban elvégezhető műveletek szabályozhatóságát bővítettük egy új mezővel. A felhasználó funkcióban lehetőségünk van a Csoportos törlés műveletet engedélyezni, vagy tiltani olyan felhasználóknál, akiknek nincs Rendszerfelügyeleti joga.

Vevőanalitika

Vevőszámla
A Vevőszámla funkcióban egy új, Ügylet kapcsolat részt készítettünk. Az itt található Üzemmód és Eredeti számla(ügylet) mezők kitöltésével kétféle eset kezelésére van lehetősége a felhasználónak.

1. A felhasználó kiállít egy számlát, amelyet különféle okok miatt le kellett stornóznia, majd ennek az ügyletnek a folytatásaként készít egy újabb számlát. Ehhez a Stornózott számla módosítása üzemmódot szükséges kiválasztani.

2. Egyes visszáru és/vagy jóváíró számlák esetén nem azonosítható egyértelműen, hogy mely számla került módosításra, melyikre hivatkozik a rögzített jóváíró számla. Ekkor egy mínuszos számlát kell kiállítania a felhasználónak, viszont a NAV Online számla adatszolgáltatás előzmény számla nélkül figyelmeztetéssel fogadja be ezeket a negatív értékű számlákat. A Jóváíró számla eredetije üzemmód használatával lehetőség van a mezőben egy előzmény számlára hivatkozni, ebben az esetben elkészül az előzmény számla és a módosító számla közötti kapcsolat, illetve az adatszolgáltatás állapota Nyugtázott lesz.

A további részletes működésről a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer súgójában olvashatnak.

Adó

Áfa bevallás

A főkönyv és az ÁFA analitika egyeztetésének megkönnyítése érdekében módosítottuk a 65-ös áfa bevallás kerekítési algoritmusát. Mostantól a nettó és áfa értékek két tizedesjegy pontossággal kerülnek megjelenítésre, amely igazodik a főkönyvi feladáshoz.

Áfa-főkönyv eltérés keresés
Új mezőt készítettünk a Pénztárbizonylat és a Kivonat funkcióban VPOP áfa típusú tétel rögzítése esetén. Az Átvezetés dátum mezővel a késve érkezett vámhatározatok 65-ös ÁFA bevallásba történő szerepeltetését lehet szabályozni. Kézbesítési és adminisztrációs hibákból adódóan előfordul, hogy egy vámhatározat szerepeltetésére csak későbbi bevallási időszakban van lehetőség. Ezzel a dátummal szabályozható, hogy ne a kiegyenlítés dátumán kerüljön be a 65-ös áfa bevallásba a bizonylat, hanem egy későbbi dátumon, amikor a bizonylat átvétele és a tényleges áfa levonás megtörtént.
A VPOP áfa funkcióról az ERP rendszerünk súgójában olvashat részletes leírást.

Készlet

Szállítólevél lista
Szállítólevelek mellékleteként a gyártási számhoz kapcsolt irat nyomtatásának lehetőségét finomítottuk a jelenlegi fejlesztéssel. Lehetőség van egy Nyomtatási ügyfél kategória és tétel megadására, mely esetben csak a besorolásnak megfelelő Partnerek szállítóleveleihez nyomtatjuk a csatolt iratokat.

Rendelés-nyilvántartás

Szállítható rendelés lista
A szállítandó árut e lista alapján összekészítő ügyfeleink számára nyújt segítséget új fejlesztésünk abban, hogy a kiszedett csomagokat csoportosítani tudják azok fuvar adatai szerint. Például, külön kell szedni a saját és a futárszolgálat által történő kiszállításokat, vagy mondjuk, délelőtt jön az egyik futár cég a csomagokért, délután a másik, ezért ilyen sorrendben kell őket feldolgozni. Az új verziótól egyéni listaváltozatra kitehető a Fuvar mező, mely a megjelenített rendelések azonos nevű mezőjének tartalmát adja vissza.

További adat típus
Bizonylataikon További adatokat használó partnereink számára fontos, hogy a közelmúltban kifejlesztett megjelenítési beállítást (melyet a bizonylat sorozatokban adhatunk meg), immár a különböző generáló funkciók is figyelembe veszik. Így az ezekkel létrehozott bizonylatokon is igaz, hogy azok a címkék, amelyekhez nem tartozik érték, csak akkor jelennek meg, ha Kötelező megjelenítésre vannak beállítva. Erről részletesebben olvashatnak a További adat típus funkció súgójában.