Ügyletkezelés - (AFKezelés, AFKezelGrid, AFKezelColor ) [AF_KEZEL Üzemmód: Módosítás | Lekérdezés] |
Ugrás Előző Fel Következő Menü |
A funkció a vevőrendelések strukturált megjelenítésével lehetőséget nyújt különböző ügyviteli folyamatok átlátható lekérdezésére.
A lekérdező felületbe integrálható műveletek segítségével bizonylatok felvételére / módosítására is alkalmas.
Az ügyletkezelés funkció az egyes Bizonylatok kezelésére szolgáló szűrések tovább fejlesztett változata.
A funkció által megmutatott adatokat a vevőrendelésszűrés biztosítja, azonban az Ügylet-kezelés funkció megjelenítési lehetőségei jobban tudják szolgálni az adott napi munkavégzést.
A funkció vevőrendelések strukturált megjelenítésére lett fejlesztve, azonban nem csak vevőrendelés szűrést lehet megadni szűrési feltételnek.
Raktárforgalom (készlet) és vevőszámla szűrést is meg lehet adni, amelyek eredménye alapján vevőrendelés halmazokat hoz létre a program.
Amennyiben például a napi kiszállításokat, számlázást támogató felületre van szükség, a következő beállítást lehet végrehajtani:
A vevőrendelésekből azokat szűri, amelyek állapota visszaigazolt és/vagy diszponált és a rendelések határideje a következő napra esik.
A szállítólevelek alapján pedig azokat a rendeléseket listázza, amelyekhez tartozó szállítólevél még nincs kiszámlázva.
A vevőszámlák alapján pedig azokat a rendeléseket listázza, amelyekhez tartozó számla kiállítása a tárgynapon történt.
A funkcióban rejlő egyéb lehetőségeket az alábbi esettanulmányok alapján lehet megérteni. - > Esettanulmányok
A funkció alapvetően operatív irányítási feladatok végrehajtását támogatja, ezért úgy érdemes a szűrési feltételeket kialakítani, hogy azok eredménye egy viszonylag kicsi adathalmazt eredményezzen.
Ezzel biztosítani lehet, hogy a funkció indítása után hamar megjelenjenek az adatok és az adatok megváltozása esetén, gyorsan frissülni tudjanak.
Annak érdekében, hogy az előbbi feltételek teljesüljenek, a szűrési feltétek kiértékelésének sebességét az esettanulmányokban elképzelt működési környezetekre optimalizáltuk.
Általános tulajdonságként elmondható, hogy a folyamatban megjelenő bizonylatoknak nem csak a számát, hanem az állapotát is meg lehet jeleníteni.
A felhasználó számára több információval tud szolgálni a folyamat állapotáról a bizonylat állapota, mint maga a bizonylatszám.
Ezekből az állapot megjelenítő elemekből ugyanúgy le lehet "fúrni" a bizonylathoz, mint a hagyományos bizonylatszám kontrollból.
Például a kapcsolódó számláról többet mond az, hogy a számla már ki van fizetve, vagy esetleg már lejárt az esedékessége, vagy esetleg még ki sem lett nyomtatva, mint a számlaszám kiírása.
Az előző ponthoz kapcsolódóan el lehet érni azt is, hogy az egyes állapotokhoz színeket rendeljen a felhasználó.
A színek miatt gyorsabban át lehet látni, az egyes ügyletek állapotát.
Tipp
Érdemes úgy felvenni az ügylethez tartozó bizonylatokat, hogy azok sorrendje jelképezze a folyamat állapotát.
(Rendelés állapot, Előlegszámla állapot, Komissió állapot, Ellenőrzés állapot, Szállítólevél állapot, Számla állapot.)
Ha például az elintézett állapotot a zöld színnel jelölik, akkor egy adott sorban a piros szín jelölheti, hogy a folyamatban hol van az elakadás.
A leválogatott adatokat maximum három szintre csoportosítva lehet megjeleníteni.
A kiválasztott mezőkre vonatkozóan szintenként lehet meghatározni, hogyan jelenjen meg egy adat: Csoportosítva vagy Összegezve
Bizonylatállapot mezők esetén a Csoportosítás azt jelenti, hogy annyi sorban csoportosítva lesz az információ megjelenítve ahány állapotban vannak a bizonylatok.
Összegzés esetén viszont az előforduló állapotokból egy konkatenált szöveg mező jelenik meg egy sorban.
Példa
Lásd fenti képen a Számla állapot mezőt.
A 2. szinten Csoportosítva jelenik meg. Külön sort kapnak azok az ügyletek, amelyekhez még nincs számla generálva, és azok amelyekhez már van.
Viszont a 3. (felső) szinten Összegzés lett beállítva, és az előforduló értékek össze lettek fűzve.
A színezés Összegzés esetén a legalacsonyabb állapotra fog vonatkozni. - > Bővebben
A funkció célja a strukturált lekérdezésen túl, hogy az ügyletek állapotát meg lehessen változtatni.
Lehessen a rendelések állapotát módosítani, komissió utasítást generálni, előlegbekérőt kiállítani, szállítólevelet készíteni, számlázni is.
A funkcióba már most is számos művelet lett beintegrálva. -> Bővebben
Az Ügyletkezelés funkciót össze lehet kapcsoln a CRM modul Feladatkezelés funkciójával.
Az összekapcsolást akkor érdemes végrahajtani, ha a feladatkezelés funkció lehetőségeit ki lehet használni az ügylet végrehajtása során:
- Ügyletek végrehajtásának napon belüli ütemezése
- Naptár nézetben átláthatóbb információhoz lehet jutni.
- A Feladatkezelésben minden egyéb információt, adatot ami az ügyelettel kapcsolatban keletkezhet strukturáltan nyilván lehet tartani.
- Al feladatokat lehet kapcsolni az ügylethez