A rendelés-nyilvántartás modulban, a szállítórendelés / Kitöltés külső adatforrásból almenüpont segítségével szállítórendelést készíthetünk Excelben elkészített rendelés alapján.
Ahhoz, hogy a program tudja, hogy ki a cikk szállítója meg kell adni a Cikktörzs Idegen cikkszám menüpontjában. Egy cikknek több szállítója (Idegen cikkszáma) is lehet.
A szállítóktól kapott árjegyzékeket lehet Rendelés nyilvántartás / Beérkezett árajánlatok gyűjtése menüpontban lehet rögzíteni. Ennek a szállító kiválasztásánál lesz szerepe.
Excel állomány létrehozásához a Bővített készlet lista (LG) funkciót ajánljuk.
Amennyiben egy cikknek több szállítója van és cikkszám / szállító rendezettséget választunk, az Excel listában el lehet dönteni a rendelendő mennyiség módosításával, hogy melyik szállítótól kell megrendelni a terméket.
Az Excel módosítása után kell elindítani a szállítórendelés funkciót és meg kell adni a szállítót és a devizanemet.
A fejléc megadása után lehet a Kitöltés külső forrásból almenüpontot kell elindítani és az Adatforma=Excel értéket kell választani.. A funkció csak a nyitott Excel táblákból dolgozik, ezért az Excel tábla elkészítése után nem szabad bezárni.
Az elindítás után a funkció elemzi a nyitott Excel táblát és megpróbálja kitalálni az oszlop megnevezések alapján, hogy melyik oszlop milyen adatot tartalmaz. A felhasználó az oszlopok ellenőrzése után tudja a tényleges konvertálást elindítani.
Amennyiben bármilyen hibát talál az Excelben a feldolgozás során a program, nem hajtja végre az adatok beolvasását. Az Excel táblában piros színnel és a mezők sarkában található megjegyzés mező kitöltésével tájékoztat a hibáról (Pl.: Olyan cikkszámot tartalmaz a lista, ami nincs a törzsben. A beszerzési ár devizaneme nem egyezik meg a rendelés fejlécében megadottal. Nincs megadva egységár.)
A tételek felvétel után az Nyomtatás funkció segítségével e-mailen eltudjuk küldeni a rendelést.