A Kommunikáció gyűjtő funkcióban lehet a kommunikáció iktatásához szükséges főbb csoportokat meghatározni. Például Bejövő email, Találkozó, Telefon stb...
A kommunikáció gyűjtőben lehet meghatározni, hogy a kommunikáció iktatása, módosítása milyen szabályok alapján történjen, milyen adatok megadására van szükség a kommunikáció adatlapjának kitöltése során.
A Fejléc adatok ablakban lehet összeállítani az iktatás során kitöltendő Adatlap tartalmát. Például itt lehet szabályozni, hogy mi legyen a neve a gyűjtőnek, milyen sorozatszámot kapjon a Kommunikáció az iktatás során, legyen-e felelőse a dokumentumnak, ha van felelőse, akkor mikorra kell elintéznie a feladatot stb. A cél az, hogy az ügyfél a mindennapi igényeknek megfelelően egy olyan adatlapot tudjon összeállítani, amelyen minden szükséges adat egyszerre szerepeltethető átlátható formában. Mivel a jogosultsági szintet is ugyanitt lehet szabályozni, vagyis hogy ki férhet hozzá vagy ki láthatja a dokumentumot, ezért annyi gyűjtőt kell létrehozni, ahány jogosultsági kör kerül meghatározásra.
A Bizonylatszámok ablakban lehet beállítani, hogy a Kommunikáció mellé, milyen bizonylatokszámokra történő hivatkozások kell megadni.