Tájékoztatjuk, hogy Partnerközpontunkból mostantól aktuális programverzióként a 177-es verzió tölthető le, továbbá következő programverzióként megjelent a Nagy Machinátor Integrált Ügyviteli Rendszerünk legfrissebb 178–as verziója.
Az alábbiakban összefoglaltuk a 177–es verzió fontosabb fejlesztéseit. Részletes információkat a fejlesztési ciklusokhoz tartozó összefoglaló súgó témakörökben és a Fejlesztések, javításokfejezetben olvashatnak.
Kiemelt jelentősebb, érdekesebb fejlesztések
Általános
Több e-mail cím megadási lehetősége e-számla.hu küldésnél
Az Ügyféltörzs/Fizetési feltételekbőlelérhető E-számla paraméterekben Típus=www.e-szamla.hu eseténmegadható a fiók email címén kívül (mely kizárólag az ID lekérdezésére használható) 3 (vagy több) további email cím is a következő mezőkben :
Ügyfél további email címei (További adatok/További e-mail címek),
Itt megadott (megjelenő Fix email cím mezőben megadandó). A program minden megadott címre elküldi az e-számla értesítőt és a számlaképet.
Napló fájlok törlési beállítása
Beállítható a MAIN.CFG-ben aDIARYKEEPDAYSparaméter (a PARAMETERS blokkba), mellyel napban meghatározható, hogy a DIARY mappában található napló fájlok mennyi ideig maradjanak elérhetők. A kapcsoló alapértelmezése 1825 nap, azaz 5 év, ha nincs megadva, a program az 5 évnél régebbi fájlokat törli.
Naplótörlés megadása a main.cfg-ben
NAV OSA napló fájljainak időszakon túli törlése
Lehetőség van egy nap-érték megadására, mellyel szabályozható, hogy a NAV OSA log fájljai (a rendszerdátumhoz képest) hány napig maradjanak elérhetőek. A beállítást aSaját cím/NAV Online számla paraméterebenlehet megadni a Log fájlok megőrzése mezőben. Az alapértelmezés a 730 nap, azaz 2 év.
NAV OSA log fájlok megőrzési ideje a Saját címben
Pénzügy
Adattörlő címke használata a kimenő számlázásban
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 2023. január 1-jétől részt vesz a tartós adathordozón tárolt adatok végleges hozzáférhetetlenné tételéhez szükséges adattörlő kóddal kapcsolatos eljárásban. A kereskedő köteles adatot szolgáltatni a NAV-nak a fogyasztónak átadott adattörlő kódokról és az átadás dátumáról. Az ezzel kapcsolatos általános információkat külön NAV tájékoztató tartalmazza, ami itt érhető el. Ezentúl a NAV felé kell az adattörlő kódokat küldeni.
A vevő számlatételben (tétel módosításban) lehetőség van adattörlő címkéket megadni.A címkék megadása nem kötelező, de ha egy számlatételhez megadunk törlőkódot, abból annyi mennyiséget kell megadni, amennyi a tétel mennyisége. A címkék (egy cégen belül) egyediek, ezért a program figyeli, hogy a megadott kód nincs-e már felvéve más (vagy az éppen most kezelt) számla tételéhez. A törlőkódok megjeleníthetőek a hagyományos és a formázott számlaképeken és átadásra kerülnek a NAV OSA xml fájlokban is, a tételeknél az <additionalLineData> blokkban.
A Bolti értékesítés funkcióbanTörlésCkBesmenüparaméterrel megadható az a cikkbesorolás tételkód, melybe tartozó cikkeknél automatikusan megjelenik a törléskód beviteli ablak.
Egyszerűsített számlák esetén a NAV által visszaadott elsődleges, összesített lekérdezés nem tartalmazza a számla Nettó, Áfa és Bruttó végösszegét, ezért a NAV Számla Importer első ablakában, ahol a NAV adatbázisban szereplő számlákat látjuk, ezek az értékek 0-val szerepeltek.
Hogy ezek az értékek megjelenhessenek, a Machinátor a NAv adatbázisban szereplő számlák megjelenítésekor letölti a teljes számla XML-t az egyszerűsített számlák esetén, amellyel így megjeleníthetővé válnak a fenti értékek, azonban ez a folyamat az egyszerűsített számlák mennyiségétől függően lassabb lehet.
Amennyiben nincs szükség az első ablakban a számla végösszegek megjelenítésére egyszerűsített számláknál, a NAV Számla Importer Működési beállításokban szereplő paraméterrel ez kikapcsolásra kerülhet:
Új kapcsoló: Egyszerűsített számlák megjelenítése a gridben=Végösszeggel (lassú lehet) vagy Végösszeg nélkül. Előbbi értékkel (korábbi működés).
Bérszámfejtés
Bérjegyzék felirata
A verziótól kezdve lehetőség van a Bérjegyzék lekérésekor megadni, ha a személy nevén kívül valamilyen feliratot szeretnénk a lap tetejére. Pl: Bérjegyzék, Bérelszámolási lap. A kívánt szöveget az alábbi helyen kell beírni, kilépés után is megjegyzi a program. Alapértelmezetten a mező üres, vagyis nem kerül felirat a Bérjegyzékre.
Bérjegyzék felirata
Egyszerűsített foglalkoztatás igazolás
Változott az igazolás adattartalma, részleteket a Fejlesztések, javítások menüpontban a 177-es verzó módosításaiban olvashatnak.
A Kormány 96/2023. (III. 29.) Korm. rendelete módosította a 285/2011. (XII. 22.) Korm. rendeletet, így a fuvarozók esetében az igazolás nélkül költségként elszámolható napi összeg 85 euróra emelkedett.
A rendelet 2023. március 30-tól hatályos.
A helyes működéshez felhasználói beállítás külön nem szükséges, azonban a havi adatokban kiküldetésként a két összeg közötti átfedő időszak nem rögzíthető. Amennyiben pl. 03.27 – 03.31. volt kiküldetés, azt ebben a hónapban két soron 03.27 – 03.29. és 03.30 – 03.31. megbontásban kell felrögzíteni.
Belföldi kiküldetés napidíja – fuvarozók
Kormány 96/2023. (III. 29.) Korm. rendelete módosította a 285/2011. (XII. 22.) Korm. rendeletet:
„A belföldi hivatalos kiküldetést teljesítő munkavállaló költségtérítéséről szóló 437/2015. (XII. 28.) Korm. rendelet 5. §-ában a „háromezer forint” szövegrész helyébe a „kilencezer forint” szöveg lép.”
A rendelet 2023. március 30-ától hatályos.
A belföldi napidíj jogcímeket (J1991 és J1992) ennek megfelelően kell 2023.03.30-ától felvenni.
Egyszerűsített kitárolásról akkor beszélünk, amikor aKitárolási alapfolyamatban részletezett Komissiózás, Ellenőrzés, Jóváhagyás műveleteket nem hajtják végre a programban.
Ebben az esetben
– a komissió utasítás generálása után az Feldolgozás műveletben eldöntik, hogy mit kell kiszedni a raktárról és
– az áru konkrét fizikai kiszedését végrehajtottnak tekintik, (és ezzel rögtön elkészül a szállítólevél).
Kitárolás alapfolyamat
.
Ez a működés nagyban hasonlít aSzállítólevél generálás funkcióban megismertekkel, azzal a különbséggel, hogy ebben a módszerben
– az utasításgenerálás során alkalmazni tudja a program a Kitárolási terv funkcióban tárolt kiszedési stratégiát, továbbá
Ezek alapján azoknak ajánljuk az egyszerűsített kitárolás használatát, akiknél
– a napi kiszállítás megszervezését több tényező is befolyásolja (Pl.: több fuvarkört kell egyszerre szervezni, amiben van nagyker kiszállítás, bizományosi ügyfélkiszállítás, és még saját boltoknak is kiszállítás),
– és/vagy az áru jellegéből adódóan a kiszedést egy algoritmussal kell megtámogatni (Pl.: Szavatossági idő termékek kiszedése, vagy egyedi tulajdonságokkal rendelkező termékek kiszedése)
– de arra nincs igény, hogy a raktári dolgozók a programban adminisztrálják, hogy konkrétan mit szedtek ki.
Kitárolási utasításgenerálása során a program a Diszponált állapotú vevőrendelés-tételek alapján készít utasítást.
A Komissió utasításban a vevőrendelés tételének sorszáma eltárolódik és nyomon lehet követni, hogy a fizikailag foglalt áruval milyen mi történt.
Ha egy rendeléstétel már szerepel egy utasításban, abból még egyszer nem lehet utasítást generálni, ezzel akadályozva meg a többszöri kiszedését a rendelésnek
Az előzőkben elmondtak alapján, ha az utasítás csak részben teljesül, a szállítólevél generálásával párhuzamosan a rendeléstételt szét tudja bontja a program.
Az Egyszerűsített kitárolás funkcióban tételesen ad lehetőséget a program az utasítás részteljesítésére, és annak eldöntésére, hogy mi legyen a rendelésből fennmaradt résszel. Igény esetén stornózásra kerül (páratlan állapotba), vagy marad diszponált.
A rendelés tételeknél megadható, hogy az igazolt szállítási napon pontosan mikor történik a kiszállítás. A már foglalt időpontokat a naptárnézet segítségével láthatjuk, így az adott szállítást megfelelően ütemezhetjük a már lekötött szállítások ismeretében.
A Rendelés sorozatok Műveletei között megadható az Időpont foglalás, melynek hatására a rendelés tételben az Igazolt szállítás dátuma után megjelenik egy óra-perc, egy Rakodási idő óra-perc, egy Térkép gomb és egy Foglalás gomb. Utóbbira kattintva a naptár nézetben megjelenik a dátum után megadott óra-perccel kezdve és a rakodási időt beleszámítva egy foglalás, ill. a naptárnézetben is tudunk (más) időpontot foglalni a jobb kattintós kimenő “Időpont foglalás” pontjával, ami visszaíródik a dátum utáni óra-percbe.
A WEB alapú Nagy Machinátor paraméterezésében bekapcsolható a kintlévőségkezelés figyelése. Az egyes funkciókban az Ügyfél keresés paraméterekben, ill. (ahol van) a Fizetési mód paraméterekben bekapcsolható a Kintlévőség ellenőrzés. Ha az ügyfél paraméterekben kapcsoljuk be, már az ügyfél választásánál kiértékelődik azÜgyféltörzs/Fizetési feltételekben megadott Kintlévőség határa/Megengedett lejárt kintlévőség (a Figyelmeztetés határa nem!), ha a Fizetési mód paraméterekben, akkor csak a fizetési mód kiválasztása után. A működés befolyásolható a webszerviz paraméterekben megadható Globális (menü) paraméterekkel.
Web paraméterekben rendelések szétválasztása
A Web paraméterekWebáruház rendelés kezelés blokkjában (bekapcsolt automatikus raktárforgalom generálás mellett) lehetőség van megadni kötetenként azt a vevő/szállító rendelés szűrést, ami alapján a program eldönti, hogy az éppen beérkező rendelésből kell-e szállítólevelet generálni. Ha nincs megadva semmi, minden beérkezett rendelésből generálódik szállítólevél. Mivel a Webáruház rendeléskezelés paraméterezés minden olyan kötetre érvényes, mely meg van adva az Elérhető kötetek mezőben, ha ezek közül az egyik kötetben nem szeretnénk automatikus szállítólevél generálást, abban a kötetben létre kell hozni egy olyan rendelés szűrést, aminek biztosan nincs eredménye.
Amikor meglátogatja weboldalunkat, sütiket használunk weboldalunk üzemeltetése és annak érdekében, hogy összesített statisztikákhoz adatokat gyűjtsünk szolgáltatásaink javítása céljából, és emlékezzünk választására a jövőbeni látogatások alkalmával. Amennyiben ahhoz hozzájárul, marketing célú cookie-kat is elhelyezünk böngészőjében.
További tájékoztatást talál a sütikről az Adatkezelési Tájékoztatóban.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.