Hírek

- Termékfejlesztési újdonságok, sajtóközlemények és egyéb aktualitások

sERPa 3.86

2019-01-11

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.86-os verziója!

A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a honlapon található fejlesztési tájékoztatóból, vagy az internetről is elérhető 3.86 sERPa program helpjéből.

Megvalósult jelentősebb, érdekesebb fejlesztések

Ne feledje: Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

Keretrendszer:

– Ikonok: A régi ikonjaink ráncfelvarráson estek át, hogy jobban illeszkedjenek a szalagon már megszokott stílushoz. Az ábrák nem változtak, így az értelmüket nem kell újratanulnia a felhasználóknak: pusztán modernebb külsőt kaptak a már megszokott jelentés megtartásával.

Megújul a sERPa rendszermenü:

A sERPa fejlődése, a Partner igények szerinti dinamikus bővülése során a sERPa rendszermenü megérett az újragondolásra. Megtartva az eredeti funkcióját – a PROGEN tartja karban, tartalmazza az össze felhasználók által elérhető funkciót – a tökéletesebb használhatóság, a programindítás meggyorsításának elérése miatt az alábbi rendszermenüre vált szét:

  • sERPa Alap – Az árjegyzéki struktúrának megfelelő sorrendben tartalmazza a modulokat, a modulokon belül a használat várható gyakorisága szerinti sorrendben az egyes funkciókat. Alapja a sERPa bevezetésekor kialakítandó Felhasználói menüknek.
  • sERPa Cégfüggő – A sERPában megvalósított egyedi Partnermegoldásokat biztosító modulokat tartalmazza.
  • sERPa Megszűnő – A sERPában már nem támogatott, nem használt modulokat, és a használt modulok nem használt funkcióit tartalmazza.
  • sERPa Mobil – A sERPaMobil által használt funkciókat tartalmazza.

Bérszámfejtés:

– Paraméterezhető számfejtési naptár: Új fejlesztésünkkel teljesen testre szabhatóvá vált a számfejtési naptár. A megjelenítés paraméterezhetőségével átláthatóbb, kényelmesebb a használata, lehetőség van időszak megadásával jogviszonyonként a megjelenítésre kerülő sorokat színezni, sorrendjüket változtatni, a betűk, számok színét állítani, valamint azokat a sorokat “eltüntetni” amire nincsen szükség. Ezzel párhuzamosan a számfejtésben kifejlesztésre került egy új művelet: Alapértelmezett naptár nézet. A művelettel be tudjuk kapcsolni, hogy az alapértelmezett beállításokkal lássuk az eredeti számfejtési naptár felületet.

A számfejtési naptár bevitelben egy új sor került kifejlesztésre: Törvény szerinti munkaidő. A sor munkaviszony jogviszony esetén 2019- től lesz látható. A sorban a hónapra vonatkozó munkanapokon a személy jogviszonyához tartozó szerződés szerinti munkaidő kerül kitöltésre. A sorban található óraszámok nem módosíthatóak. Munkaidőkeret, illetve eltérő munkarend/munkaidő esetén is így látható lesz a számfejtési naptárban az általános munkarend alapján a törvény szerinti munkaidő.

– 2019.évi nyomtatványok: Elérhetőek az eddig megjelent új nyomtatványok: 18M30, 19T1041, 19T1042E, Adatlap 2019, Adóelőleg nyilatkozatok, valamint a 2019-es évvel összefüggő jogszabályi változásokkal kapcsolatos módosítások. Megtörténtek a nyugdíjas munkaviszonyos dolgozókkal, az új szociális hozzájárulási adó törvénnyel összefüggő változtatások, az EHO kivezetésre került. A súgóban részletesen leírtuk a változásokat!

Felhívjuk a figyelmüket, hogy év elején többszöri frissítés lesz szükséges a bérszámfejtésben történő módosítások, új nyomtatványok elérhetősége miatt!

Logisztika:

– Intrastat: 2019. január 1.-től változtak az Intrastat bevallásra vonatkozó előírások, ezért módosítanunk kellett a korábbi megoldást. Elkészült az Intrastat bevallás 2019-es változata, amely CSV fájlformátumban adja át a bevallást a KSH Electra felé 2019.01. hónapjától. A bevallás időfüggősége megmaradt, így a 2018 vagy annál korábbi bevallásokat a korábbi leírásoknak megfelelően készítjük el. A lista változásait a Súgóban részleteztük.

– A Kiskereskedelem számlázás: A funkciót használó ügyfeleink is adnak ki időnként árut szállítólevélen, későbbi számlázásra. Felmerült az igény, hogy ezeket a szállítóleveleket, egy későbbi vásárláskor, az ügyfél még ki nem számlázott szállítóleveleire figyelmeztessünk és ezeket ki lehessen számlázni a megszokott Kisker számlázás felületről kiindulva. Ehhez elkészült a számlázandó tételekre figyelmeztetés: Ha az ügyfélnek van ki nem számlázott szállítólevele, akkor ezekre figyelmeztetünk. Ha a felhasználó úgy dönt, akkor az aktuális vásárlásról is csak szállítólevél készül és ennek lezárásakor meghívjuk a Gyorsított számlázás több szállítólevélről funkciót. Így a korábbi még nem számlázott szállítóleveleket és az aktuális vásárlást egyben tudjuk számlázni. A paraméterezés és használat részletei a súgóban találhatóak.

Pénzügy:

– Értékesítés ármeghatározástól eltérő áron: Partnerünknél előfordult, hogy nem a rögzített ármeghatározás szerint történt értékesítés. Ezekről az esetekről mostantól egy automatikus üzenetben küldhető lista, amely azokat a vevőszámla tételeket adja vissza, amelyek a szűrés időszakában születtek és eltérnek az aktuális ármeghatározás szerinti ártól. Azért az aktuális ármeghatározás szerinti árhoz kell hasonlítani, mert nem biztos, hogy minden ármeghatározás elem időfüggő. Azok a tételek számítanak, ahol az engedménnyel csökkentett egységár eltér az aktuálisan kalkulálttól. A lista pdf és excel kimenettel készült el. Az eltérést okozó adatokat piros színnel jelöljük. Elérési útvonala: Vevő/Listák/Értékesítés ármeghatározástól eltérő áron.

– Gyorsított számlázás több szállítólevélről: Ha a gyorsított számlázás több szállítólevélről funkcióban olyan teljesítés dátumot adok meg, amely nem esek bele egyetlen pénzügyi évben sem az alábbi hibaüzenet adja a program:

– ÁFA analitika szűrés: Vevő és szállítószámla bevitelben a szűrési feltételek közé bekerültek az ÁFA analitika mezők.

– Átvevő adószáma: Külföldi értékesítés típusú szállítólevélre és export számlára egy új mező került a fejlécre: „átvevő adószáma” Ide kell beírni annak a partnernek az adószámát, aki a terméket átveszi. Ez nem feltétlenül kell megegyezzen a számlán vagy a szállítólevélen szereplő vevő adószámával. Nem kötelező a kitöltése, de ha ki van töltve, az adószámot innen fogja venni az INTRASTAT 2019-től és nem az ügyfélből.

– INTRASTAT 2019: 2019. január 1.-től változtak az Intrastat bevallásra vonatkozó előírások, ennek megfelelően módosítanunk kellett a szükséges listákat – ahogyan azt a Logisztika fejezetben is jeleztük. A változásokat az alábbiakban soroljuk fel:

• A lista időfüggő működésű: figyeli a párbeszédablakon megadott évet
• Az elsődleges kitöltési adat kötelezően a szállítólevél, minden hiányzó adatot a számlából veszi ki a lista. Ennek a választását kikapcsoltuk
• Megszűnt az egyszerűsített típusú kérdőív
• A kitöltő személy mellé bekerült a kitöltést jóváhagyó felelős vezető is
• A kitöltő személyek elérhetőségein túl a beosztásukat is ki kell tölteni a személytörzsben – ezek hiányáról hibaüzenetet ad a program
• Kiszállítás esetén nem kéri már a következő adatokat a KSH: fuvarozási mód, szállítási feltétel, eu-n kívüli rendeltetési ország
• Beérkezés esetén nem kéri már a KSH a fuvarozási módot és a szállítási feltételt
• Kötelezően össze kell vonni azokat a tételeket amelyeknek azonos a partner adószáma (csak kiszállítás esetén!), Az ügyletkódja, a termékkódja, a partner tagállama és a származási országa.

Partnerközpont:

A partnerközpont új funkcionalitással bővült: lehetővé vált, hogy a vásárlók fizetési módot válasszanak. A beállítás a sERPa-ban a vevőhöz rendelt fizetési módnál csak szigorúbb lehetőséget enged: pl. ha alapértelmezetten Átutalás 30 nap van beállítva, akkor annál rövidebb határidő vagy készpénzes, bankkártyás fizetés választható.

Ez a lehetőség úgy üzemelhető be, hogy az áruház paraméterében a Rendelésnyilvántartás fülön a Fizetési mód választás mezőt igazra kell állítani. Annak érdekében, hogy a vásárlók ne választhassanak bármelyik sERPa-ban felvett fizetési módból, az Általános paraméterbe került egy új mező: Fizetési mód sorrend szerepe.

Amennyiben a lehetőséget beállítottuk, akkor a fejlesztési csomag vonzata, hogy a Partnerközpontban már nem lehet rendelést leadni, ha a fizetési mód nem határozható meg valahonnan. Vagyis fontos, hogy minimum az általános paraméterben legyen beállítva egy alapértelmezett fizetési mód.

Ha a programnak nem sikerül fizetési módot találnia egy vevőhöz, akkor a kosár nyitásakor a következő hibaüzenetet fogja kapni a vásárló: “A rendeléshez nem határozható meg a fizetési mód. Vegye fel a kapcsolatot az áruház üzemeltetőjével.”

Program frissítéskor törlésre kerülnek azok a régi nyitott kosarak, amikhez a program nem tud fizetési módot rendelni.

A www.progen.hu sütiket használ. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához. Adatvédelmi tudnivalók

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás