Hírek

- Termékfejlesztési újdonságok, sajtóközlemények és egyéb aktualitások

sERPa 3.90

2019-05-02

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.90-es verziója!

A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a honlapon található fejlesztési tájékoztatóból, vagy a jelentősebb módosításokat főbb modulonként kiemelve az internetről is elérhető 3.90 sERPa Súgóból.

Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

Jogszabálykövetések és fontosabb fejlesztések

Keretrendszer:

Rendszerkövetelmény változás:

Mint arról már korábban tájékoztattuk Partnereinket, 2020. január 31-től változnak a sERPa működéséhez szükséges rendszerkövetelmények. Annak érdekében, hogy a frissítésről az érintett Partnerek időben gondoskodhassanak, 2019.07.01-től a sERPa az indításkor ellenőrzi a Windows és az SQL Server verziót. Amennyiben frissítés szükséges, minden ötödik belépés után figyelmeztető üzenetet küld az alábbi tartalmakkal:

Tisztelt Partnerünk!

Felhívjuk figyelmét, hogy az Ön által használt Windows 7 operációs rendszer sERPa-támogatása 2020. 01. 31-től megszűnik! Javasoljuk, mielőbb frissítsen az újabb verziók valamelyikére. Kedvezményes ajánlatunkért, vagy ha segítségre van szüksége, keresse kollégáinkat a +36 1 481 9013 -as telefonszámon vagy az uzemeltetes@progen.hu címen!”

 

Tisztelt Partnerünk!

Felhívjuk figyelmét, hogy az Ön által használt SQL Server 2012 adatbáziskezelő sERPa-támogatása 2020. 01. 31-től megszűnik! Javasoljuk, mielőbb frissítsen az újabb verziók valamelyikére. Kedvezményes ajánlatunkért, vagy ha segítségre van szüksége, keresse kollégáinkat a +36 1 481 9013 -as telefonszámon vagy az uzemeltetes@progen.hu címen!”

Új témák:

Azon kedves Partnereink részére, akik szeretik a változatos programfelszíneket, új témák váltak elérhetővé: Karamell, Sütőtök, Tervrajz, Komor, Sötét szoba, Ezüst, Csillagpor, Valentin. További információkat itt olvashat.

Vevő analitika:

Piszkozat bizonylat:

Új szabályozási lehetőség vált elérhetővé Vevőszámla, előlegbekérő és szállítószámla estén “Piszkozat bizonylat” néven. A piszkozat bizonylat lényegében egy „előkészített” bizonylat, ami ugyan rögzítésre kerül, de nem kap folyó sorszámot. (Helyette 1 millió feletti sorszámot osztunk ki.) A piszkozat bizonylat nem számít bele a folyószámlába, sem az ÁFA bevallásba. Nem kerül bele a forgalmi listákba és a feladásba sem. A rendszer így lehetőséget biztosít a következmények nélküli előrögzítésre. A Piszkozat bizonylat tetszés szerint módosítható, mintha normál bizonylat lenne. (Számlát tétel nélkül továbbra sem lehet felvenni). Szabályozása a paraméterben található a sorozatokon, részletes leírása a Súgóban érthető el. További információkat itt olvashat.

OSA .xml kibővült:

A NAV Online Adatszolgáltatás 1.1-es verziójának használata 2019. májusától kötelező. A 3.90-es verzióban elkészült a jelentésköteles helyesbítő és stornó számlák <InvoiceReference> kitöltése. Ez azt jelenti, hogy az adatszolgáltatás során átadásra kerül a módosító okirat kelte, lezárásának időbélyege, a bizonylatcsokor eredeti számla száma és az eredeti számlát legutolsóként módosító okirat száma, amennyiben az létezik. A beküldés sikerességének ellenőrzése továbbra is a felhasználó felelőssége, ehhez nyújt segítséget a sERPa „Online adatszolgáltatás ellenőrző lista”.

Kisadózó adatszolgáltatás Pénzügyi rendező tételből:

A Kisadózó adatszolgáltatás listát kiegészítettük azokkal a szállítószámlákkal, amelyek a pénzügyi rendező tétellel kerültek kiegyenlítésre, a kiegyenlítés arányának megfelelő értékben. Ezentúl a negatív végösszegű helyesbítő, vagy stornó számlákat is figyeli a lista.

Főkönyv:

TAO csoportos adószám:

Elkészült az Ügyfél törzsben és a Saját adat funkcióban a TAO csoportos adószám mező. A mező a társasági adószám rögzítésére szolgál.

A TAO csoportos adószám a számla nyomtatáskor a számla szállító (számla kibocsájtó) keretben a Saját adatból, a vevő keretben az Ügyféltörzsben felvett adatból jelenik meg:

– QR2 listaváltozat esetén az alapértelmezett magyar, magyar/angol, magyar/német változatokban;
– PDF listaváltozat esetén az alapértelmezett magyar változatban.

Struktúra:

Termék bevitel:

Érvényes elszámoló ár szűrés: A nyilvántartási ár számításában FIFO, Mérlegelt és Elszámoló ár módszert lehet választani. Az elszámoló árral szereplő termékek esetében meg kell adni egy árat, amit alkalmazhat a program. Ha ez üresen marad, az hibát okozhat a nyilvántartási ár kiszámításánál. Ennek elkerülése érdekében szükség lehet arra, hogy ellenőrizni tudjuk, mely termékeknél nincs megadva érvényes elszámoló ár. Ennek támogatására új szűrés készült “Érvényes elszámoló ár” néven, melynek értékei a következők lehetnek:

  • “Igaz” esetén csak azok a termékek kerülnek az eredménybe, amelyekhez megadott termékcsoportban a Nyilvántartási ár = Elszámoló, van legalább egy sor felvéve az elszámoló ár táblázatba és ott az egységár mező nem üres.
  • “Nem” esetén csak azok, amikhez egyetlen sor sincs, vagy ami van, abban az egységár mező üres.
  • “?” esetén nincs szűrés erre a tényezőre. A szűrés csak a HUF-ban megadott árakra vonatkozik, devizakönyvelés esetén a devizában megadott elszámoló ár meglétére/érvényességére nem.

Készlet:

Végfelhasználói értékesítés követés lista:

A végfelhasználó típusú gyártásiszám tulajdonságot használó ügyfeleink számára készítettünk egy új listát, az ilyen tulajdonsággal rendelkező termékek értékesítésének követésére.

A programban megadható egy Végfelhasználó típusú tulajdonság, amelynek segítségével minden gyártási számhoz kiválaszthatunk egy ügyfelet az ügyféltörzsből, akihez az adott termék került. Akkor lehet célszerű alkalmazni, ha a szállítólevél vevője nem a végfelhasználó (hanem például egy disztribútor), de szeretnénk nyilvántartani azt is, hogy melyik végfelhasználóhoz került az adott sorozatszámú termékünk.

A most elkészült lista, szállítólevél tételenként, azon belül pedig gyártási számonként megmutatja a végfelhasználó kódját és nevét, valamint a kapcsolódó vevőrendelés- és számlatételeket is. A beállítások és további részletek a funkció súgóbejegyzésében olvashatók.

Tulajdonság szűrési lehetőségek a Szállítólevél bevitelben:

A Készlet modulban Tulajdonságot alkalmazó felhasználóink részére készült egy új szűrési lehetőség. Gyakori igény azoknak a szállítóleveleknek a megtalálása, amelyeken egy adott tulajdonságú termék szerepel. Az új szűrés használatával lehetőség nyílik erre. Készlet nyilvántartást használó felhasználóink tapasztalhatják, hogy a termékhez kapcsolódó tulajdonságok részletezése egyre szélesebb körben terjed a programban.

Tulajdonsága lehet:

• a terméktörzsben található terméknek,
• a terméket tartalmazó szállítólevél tételnek,
• a szállítólevél tételében található gyártási számnak.

Használata:

A Szállítólevél bevitel funkciót elindítva a Szűrési feltételek/Tulajdonság fülén három mezőben adhatunk meg szűrési feltételt:

  • Tétel tulajdonsága: Ebben a mezőben kiválaszthatunk egy olyan tulajdonságot, amit szállítólevél tételben meg lehet adni. (Például egy visszáru szállítólevélen az adott tétel visszáruzásának okát meg lehet adni egy felsorolt típusú tulajdonság értékeiből történő választással)
  • Gyártási szám tulajdonsága: Itt csak olyan tulajdonságot lehet választani, amelynek értékét a beállítása szerint, gyártási számhoz kötötten határozhatjuk meg. (például a sűrűség)
  • Termék tulajdonsága: Azon tulajdonságok közül válogathatunk, amelyek a termékhez kötötten kaphatnak értéket a terméktörzsben (a termék forgalomba hozatali engedélyének lejárati dátuma) Ha kiválasztunk egy tulajdonságot, akkor a típusának megfelelően adhatunk meg szűrendő értéket.
    Például, ha egy mennyiség típusú tulajdonságot választunk, akkor megadhatunk egy intervallumot, amibe eső értékeket keressük. (Mondjuk a gyártási számban megadott sűrűség adatra szűrve megadhatjuk, hogy csak a 0,8 és 1,2 g/cm3 sűrűségű gyártási számot tartalmazó szállítólevél tételek érdekelnek.) A szűrést lefuttatva azokat a szállítóleveleket kapjuk meg, amelyeknek van olyan tétele, amely megfelel a megadott kritériumoknak.

Készlet lista további adatokkal:

Elsősorban a raktárhelyes raktárban, egyedi gyártási számos termékeket kezelő ügyfeleink számára biztosít fontos információkat ez az új, Excel kimenetű lista, különösen, ha gyártásiszám tulajdonságokat is használnak.

Raktár ellenőrzésnél, raktár rendezésnél rendszeresen felmerülő igény, hogy a készleten lévő tételekről, raktárhely és gyártási szám szinten, a mennyiségen és értéken túlmenően további adatokat is kaphassunk. Például fontos lehet a gyártási szám lejárata, első készletre vétel dátuma, vagy a bizonylat száma, amivel először a raktárunkba került. Ezekkel és számos további adattal is szolgál a most elkészült lista.

Használata:

A Készlet/Listák/Készlet lista további adatokkal útvonalon elérhető listát elindítva a párbeszédpanelen megadhatjuk, hogy mely dátumra érvényes készletet szeretnénk látni. Továbbá választhatunk egy megjelenítési termékkategóriát, illetve három különböző gyártási szám tulajdonságot. Minden sorban megmutatjuk az ezekhez tartozó értékeket. Szűrhetünk raktárra és annak alábontásaira, valamint termékbesorolásra és termékre is. A lista kimeneti adatainak részletes leírását a funkció Súgója tartalmazza.

Rendelés-nyilvántartás:

Átváltás összesítő művelet újabb funkciókban: A termékeiknél több átváltást használó ügyfeleink számára nyújthat segítséget az, hogy a Rendelés-nyilvántartás modul újabb funkcióiban tettük elérhetővé az Átváltás összesítőt.

Sokszor fontos lehet, hogy egy rendelés bizonylat generálásakor lássuk, hogy az eddig felvett tételek hány kilogrammot nyomnak, hány kartonban férnek el, vagy hány raklapot tesznek ki. Ezt teszi lehetővé az Átváltás összesítő művelet, amely immár nemcsak a rendelés bevitelekben, hanem a Vevőrendelés generálás, Vevőrendelés generálás FMCG és a Szállító és belső rendelés generálás funkciókban is elérhető.

A művelet szolgáltatásai egy új „Térfogat” nevű mezővel egészültek ki, ahol a soron szereplő termékmennyiség térfogatát jelenítjük meg köbméterben.

Használata:
A fent említett funkciók egyikét elindítva, a Műveletek fül/Lekérdezés/Átváltás összesítőt választva megnyílik a művelet panelje. Itt három különböző átváltást választhatunk. Ezekre átszámítva fog megjelenni a termékek mennyisége a panel alján található Tételek táblázatban, ahol a tétel bruttó tömegét és térfogatát is megmutatjuk.
A Tételek táblába azoknak a termékeknek az adatai kerülnek, amelyek a kiválasztott generáló funkció „kosarában” vannak, tehát amelyek bizonylatra fognak kerül, ha elindítjuk a generálást. A táblázat akkor mutat helyes adatokat, ha a terméktörzsben helyes átváltás mennyiségek, bruttó tömeg és térfogat adatok szerepelnek. Részletes információk a Súgóban.

Tulajdonságok megjelenítése a Kiadás funkcióban:

A Kiadás funkcióban termék tulajdonságokkal rendelkező tételeket kezelő felhasználóink információ igényének kielégítésére kifejlesztettük a tulajdonság értékek megjelenítésének lehetőségét.

Számtalan fontos információt hordozhatnak a rendelés tételben, vagy akár a termékben megadott tulajdonság értékek. Például támpontot nyújthat egy termékben megadott Szokásos tárolási hely tulajdonság értéke abban, hogy a raktár melyik részén kell keresnie a raktárosnak a terméket. Az is bevett gyakorlat, hogy a rendelt tétellel kapcsolatos vevői kérést, például azt, hogy a rendelt labda milyen színű legyen, egy rendelés tétel tulajdonságban adjuk meg. Ezt megjelenítve, a raktáros a megfelelő színű terméket szedheti ki.

Használata:
A Kiadás funkciót elindítva, az eredményképernyő Szállítható rendelések fül/Tételek táblázatában azokhoz a tulajdonságokhoz megadott értékek jelennek meg, amelyekhez a tulajdonság csoportban a „Megjelenítés lekérdezésben” mező ki van pipálva. Az értékek elsősorban a rendeléstételből kerülnek a mezőkbe, ha ott nincs kitöltve, akkor a termékben megadott érték lesz látható. További részletek a funkció Súgójában.

Partnerközpont:

Kártyás fizetés:

Egy korábbi fejlesztésnek köszönhetően lehetőség van a Partnerközpontban a vevőrendelés leadásakor azt kártyával kiegyenlíteni. A mostani fejlesztésnek köszönhetően már vevőszámlák kártyás kifizetésére is mód van. Ehhez a plusz működéshez annyi szükséges, hogy a Partnerközpont paraméterben ki kell tölteni a Számla kártyás kiegyenlítés mezőt, ahol a vevőszámla paraméterben megadott egyéb fizetési eszközök közül kell egyet megadni. Ennek hatására megjelenik egy ikon a vevőszámla mellett, melyre kattintva elindul a fizetési folyamat. További információkat itt olvashat.

A www.progen.hu sütiket használ. Az oldal böngészésével hozzájárul a sütik használatához. Adatvédelmi tudnivalók

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás