sERPa: 2019 évnyitás

A sERPa Súgó évnyitás résznél megtalálja a részletes információkat, jelen összeállításban pedig vázlatpontokba szedjük a legfontosabbakat:

Év eleji pénzügyi évnyitás:

Új pénzügyi évet kell létrehozni, valamint az analitikák kontírszámait meg kell adni. Ezt megtehetjük a Főkönyv modulban található „Pénzügyi év függő kontírszám másolás” funkcióval. Ez a munkamenet megkérdezi, hogy van-e már új pénzügyi év. Ha nincs, akkor újat lehet nyitni. Amennyiben már van, akkor bemásolja a kontírszámokat.

Bank és Pénztár nyitás:

Minden pénztárban és bankban fel kell venni egy-egy Nyitó típusú bizonylatot a nyitó pénzkészletnek megfelelően! Bank esetében nullás sorszámmal szükséges a nyitó technikai kivonatot kell rögzíteni, hogy a bankkivonatok sorszámozásában ne okozzon eltérést!

Felhasználók pénzügyi éve:

Ellenőrizni kell, hogy a felhasználóknak van-e alapértelmezett pénzügyi éve, illetve, hogy az jó-e.

Bérszámfejtés:

A 86-os verziótól elérhetőek lesznek az eddig megjelent új nyomtatványok, illetve a 2019-es évvel összefüggő jogszabályi változásokkal kapcsolatos módosítások. Az adóelőleg-nyilatkozatok, valamint a bejelentő és változás-bejelentő 19T1041 és 19T1042E nyomtatvány a megszokott módon lesz elérhető.

A hamarosan megjelenő 87-es programverziótól fogva a korábbi évek gyakorlatához képest fontos változás, hogy átalakult a listák közül induló aktuális, évről évre változó nyomtatványok indításának működése. Az érintett nyomtatványok: xx08A, xx08M, M30, Kilépő dolgozó adatlap, SZJA igazolás. Ezentúl évváltásnál nem lesz szükség a bérszámfejtés modul átmásolására a sERPa menüből, hanem a felhasználók menüibe a 87-es frissítéssel automatikusan bekerül ez a módosítás. A régi, eredeti helyükön már kiválasztható lesz az aktuális legfrissebb, vagy akár a korábbi évekre vonatkozó nyomtatvány is. Amíg nem kerül sor a frissítésre, addig a 86-os verzióban már elkészült nyomtatványoknak (M30, Kilépő dolgozó adatlap) a Listák év közben / Nyomtatványok funkcióból lehetséges a nyomtatása / ÁNYK-ba átadása.

Felhívjuk a figyelmüket, hogy év elején többszöri frissítés lesz szükséges a bérszámfejtésben történő módosítások, új nyomtatványok elérhetősége miatt!

ÁFA paraméter:

Ha változás történt a vállalkozás áfa bevallás gyakoriságában, vagy bármiben, ami az áfa bevallását érinti (pl. pénzforgalmi áfa, EVA, belföldi részletező értékhatár), akkor célszerű új ÁFA paramétert felvenni. Ilyenkor az előzőt le kell zárni, és január elsejével újat indítani.

Iratkezelés:

Ha az Iratkezelés modulban évente új iratgyűjtőket használnak, a 3.85-ös verziótól lehetőség van az iratgyűjtő fastruktúra másolására is.

A bal oldali keresésben kattintsunk jobb egérgombbal a tavalyi legfelső iratgyűjtőn (pl. Irat 2018), majd válasszuk az „Ág másolása” menüpontot. Ezután kattintsunk újra ugyanott a jobb egérgombbal, és válasszuk az „Ág beillesztése mellé” opciót. Ekkor létrejön egy másolat a 2018-as struktúrából. Módosítás üzemmódban állva nevezzük át az Iratgyűjtőt az idei évre (pl. Irat 2019).

Ha az Iratgyűjtőinkben található bizonylatokat külön Irattárban tároltuk, ne feledjünk az idei évhez új Irattárat is létrehozni. Ez esetben a másolatként elkészített „Irat 2019” iratgyűjtőben nem tudjuk módosítani az Irattárat, erre külön funkció szolgál: Iratkezelés\Struktúra\Iratgyűjtő irattár módosítás.

 

Telefonos Tanácsadó Szolgálat

Amennyiben mégis problémája támad a beállításokkal, keresse tanácsadóinkat! Kérdést, hibabejelentést küldhetnek nekünk a honlapunkról bejelentkezés után a Partnerközponton keresztül, emailben a serpaugyelet@progen.hu címre, illetve az ügyeleti számunkon hangüzenetet is hagyhatnak.