Szamlaközpont - www.szamlaközpont.hu

NyomtatásElőzőFejezetKövetkező
Elektronikus adatfeldolgozás > Elektronikus számlázás

A tanúsítvány telepítése

1. lépés - Mentés

A szolgáltató által küldött tanúsítványt mentsük le a gépünkre.

Nem használhatjuk a Temp és Letöltések/Download könyvtárakat! Bármi más megfelelő.

2. lépés - Fájl megnyitása

Indítsuk el a lementett fájlt hogy a tanúsítvány importálását el tudjuk kezdeni.

3. lépés - Import fájl kiválasztása

Válasszuk ki az importálandó fájlt. Ez tulajdonképpen a kapott fájl melyet a 2. lépésben elindítottunk.

4. lépés - PIN megadása

Adjuk meg a szolgáltatótól kapott tanúsítványhoz kapott PIN kódot.

5. lépés - Tanúsítványtároló

Válasszuk az automatikus tanúsítványtárolót.

6. lépés - Összegzés

7. lépés - Befejezés, ellenőrzés

 

Mielőtt elkezdenénk az elektronikus számlázást az alábbi webcímet írjuk be a böngészőnkbe, hogy ellenőrizzük a helyes feltelepítését a tanúsítványnak:

https://xmlservice.szamlakozpont.hu/xmlservice.asmx

Amennyiben az oldal nem jelenne meg, vagy tanúsítvány hibát írna a böngésző, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot az e-számla szolgáltatójával!

Elektronikus számlázás a programban

Sajátcím

Az elektronikus számlázáshoz szükséges beállításokat a saját cím menüpontban (Rendszerfunkciók/Struktúra/Pénzügy) az E-számla paraméterek gombbal adhatjuk meg. Itt kell megadnunk az adószámot és a szolgáltatótól kapott azonosítót (Hash code), a küldő email címét, valamint azt, hogy az elektronikus számlaformátum (XML) mellett legyen-e PDF-ban is elküldve a számla képe. Bekapcsolás esetén meghatározhatjuk a vevő és az export számla formázott képét. Amennyiben ez ugyanaz, mint ami a számlasorozatokban is be van állítva a két típushoz, akkor az ügyfél pont ugyanazt a számlaképet kapja meg, mint amit ki lehet nyomtatni a Machinátorból. Az is megadható, hogy a számla mellett a forrás szállítólevél is elküldésre kerüljön, szintén PDF formátumban. Ekkor a mozgásnem törzsben a használt értékesítés bizonylat típushoz beállított  szállítólevél (hagyományos vagy formázott) képe lesz a számlához csatolmányként mellékelve.

Adatok megadása a saját címben

Adatok megadása a saját címben

Mivel a Számlaközpont rendszerében ügyfelenként lehet beállítani, hogy a PDF számlaképet megkapja-e, ezért a számlát fogadó partnernek ezt kérnie kell a Számlaközponttól.

Ügyféltörzs

Az ügyfélhez tartozó beállításokat az ügyféltörzsben a Fizetési feltételek menüpontban az E-számla paraméterekben adhatjuk meg, ahol típusnak a www.szamlakozpont.hu-t kell választanunk.

Az ügyfélhez tartozó e-számla paraméterek megadása

Az ügyfélhez tartozó e-számla paraméterek megadása

Vevőszámlázás

Abban az esetben ha a paraméter be van állítva az ügyfélnél, akkor a számla felvételekor megjelenik az Elektronikus számla,lezárás menüpont mellyel a felvett számlát elektronikus számlaként tudjuk rögzíteni a szolgáltató felé.

Elektronikus számlakészítés belföldi deviza számla ( Külkereskedelem / Export / Felvétel -> Belföldi devizaszámla típus ) esetében is megoldott, hasonlóképp, ahogy a vevő modulban.

A számlakészítés menete

A számlakészítés menete

A szolgáltatóhoz felküldött számláról a visszaigazolást az alábbi ablakban láthatjuk:

Abban az esetben ha nem sikerült elküldeni a szolgáltató felé a számlát az alábbi üzenetet kapjuk:

Azonos számla felküldése esetén a tranzakció nem megy végbe és figyelmeztet az alábbi módon:

Számlalekérdezés a szolgáltatói oldalon

A szolgáltatóhoz felküldött elektronikus számlákat az alábbi képen látható felületről kérdezhetjük le:

Szolgáltatói felület

Szolgáltatói felület

Számlalekérdezés a programból

A programban a vevőszámla szűrés segítségével be tudunk állítani olyan egyéni szűrésváltozatot, melynek segítségével ki tudjuk listázni a sikeresen felküldött e-számlákat.

Ebben az esetben az alábbi szűrésváltozat ablakban az E-számla: Igen értéket kell beállítanunk!

Szűrésváltozat beállítása

Szűrésváltozat beállítása

A beállítás után az alábbi listát kapjuk:

Sikeresen felküldött számlák listája

Sikeresen felküldött számlák listája