Online számla regisztráció

NyomtatásElőzőFejezetKövetkező
Vevő > Referencia > Online adatszolgáltatás

Leírás

A számla beküldéséhez regisztrálnunk kell a NAV oldalán, majd a regisztráció során megadott / kapott adatokat fel kell venni a Rendszerfunkciók / B2B partner funkcióval az adatbázisba. (A rögzítendő adatok: név, jelszó, aláírókulcs, cserekulcs.)

Ez a leírás a NAV Teszt szerveren való regisztrálást és a teszt adatszolgáltatás beállítását írja le. Az Éles szerverre ugyan így kell regisztrálni. Július 1 előtt csak regisztrálni lehet az éles szerverre, az éles szerver nem fogad adatokat, így tesztelni csak teszt regisztrációval, teszt szerverre lehetséges. A sERPában majd vegyünk fel egy új B2B partnert az éles küldéshez. A teszt küldést szabályzó B2B-ből vegyük ki a használható pipát, az éleset meg pipáljuk használhatóra. (Ha tesztelés céljából visszaállítjuk az adatbázist, jól fog jönni, hogy ott van benne a teszt küldés beállítása.)

 

Lépések

A regisztrációt a következő lépésekben tehetjük meg:

1. Regisztráció,

2. Technikai felhasználó regisztráció,

3. B2b partner kitöltése.

4. Automatikus üzenetek

5. Tipp

 

1.

Az adatszolgáltatáshoz regisztrálnunk kell az adatszolgáltatásra kötelezett adózót (céget) és az adatszolgáltatást teljesítő (technikai) felhasználó(ka)t. Itt tehetjük meg:

ÉLES: https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start

TESZT: https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/regisztracio/start

 

2.

Ha adatszolgáltatásra kötelezettként már regisztráltunk, akkor fel kell vegyük a technikai felhasználót, akinek nevében az adatszolgáltatást be fogjuk küldeni. (A megadott jelszót jegyezzük meg.)

Az adószámra kattintva tudunk továbblépni.

Ez után a Felhasználók menüpont alatt tudunk új felhasználót felvenni.

Számlát beküldeni csak technikai személlyel lehet. A technikai személy jelszavát jegyezzük meg!

https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/felhasznalok/uj

 

Majd itt a technikai személy sorában a nyílra kattintva jutunk el az oldalra, ahol kulcsokat generálhatunk:

3.

Az így generált kulcsokat kell a Rendszerfunkciók / B2B partner funkcióban rögzíteni.

Kitöltendő mezők:

- Név: tetszőleges.

- Használható: pipa.

- Típus: Szolgáltató.

- OSA: pipa (a többi jelölőnégyzetet üresen kell hagyni ezen a részen).

- Azonosító: a NAV Online számla felületen kulcsgeneráláskor kapott felhasználónév. A technikai felhasználót kell itt felvenni.

- Jelszó: A NAV Online számla felületen Ön által megadott jelszó

- XML kommunikációs kulcs: A NAV Online számla felületen az XML aláírókulcsnál megkapott adatot szükséges rögzíteni.

- Cserekulcs: A NAV Online számla felületen a XML cserekulcsnál megkapott adatot szükséges rögzíteni.

- Szerver típus: a tesztelés idejére = Teszt. (2018.07.01-től az éles adatbázisban Éles-et kell itt választani.)

 

 

Az OSA teszt hívás művelettel ellenőrizhetjük, hogy a B2B partner funkcióban felvett adatok helyesek-e.

 

4.

Az üzenetkezelés kétféle módon támogatja az online beküldést. Ha "Online számla ellenőrzés" bizonylat típust állítunk be, akkor az automatizmus a be nem küldött, de küldhető számlákat be fogja küldeni a NAV részére.

5.

Tipp: A NAV rendszere is képes arra, hogy a hibás adatszolgáltatásról üzenetet küldjön, ezt így állíthatjuk be. Az Online számla oldalon menjünk az Ügyfél fülre:

 

 

És itt lejjebb görgetve az "Email értesítést kérek sikertelen adatszolgáltatás esetén" sorban állítsuk be, hogy "Igen" :