Esettanulmányok

Miért választotta a nemzetközi Columbus McKinnon cégcsoport magyarországi vállalata a sERPát?

A Columbus McKinnon Hungary Kft. 2011 nyarán döntött a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése mellett. A cég egy 150 éves múltra visszatekintő nemzetközi emeléstechnikai cégcsoport részeként 2003 óta van jelen a magyar piacon.

Az ügyfél

A magyar leányvállalat az elmúlt években dinamikusan bővítette ügyfélkörét belföldön és a környező országokban egyaránt. Ezzel párhuzamosan zajlott a magyar vállalat helyi gyártókapacitásának bővítése, mely tényezők együttesen indokolták egy komplex vállalatirányítási rendszer bevezetését, ami a korábbi rendszerrel szemben egy keretben támogatja a beszerzési és gyártásszervezési folyamatokat egyaránt. Serpa programunkat 2011 óta használja jelenleg 21 felhasználóval.

Miért döntött a Columbus McKinnon ERP bevezetése mellett?

Előbbi kiemelt igények figyelembevételével esett a választás a PROGEN Kft. saját fejlesztésű sERPa integrált vállalatirányítási rendszerére, amelynek fő előnye a korábban használt rendszerrel szemben, hogy a rendelésállomány folyamatos alakulásának megfelelően figyeli az aktuális beszerzési igényeket, mind a kereskedelmi áruk, mind pedig a termeléshez szükséges alapanyagok esetében. Szintén fontos szempont volt, hogy a PROGEN Kft. biztosítani tudta a program fejlesztését a Columbus McKinnon Hungary Kft. egyedi igényeinek megfelelően. A választás egyik kulcs feltételeként a rendszer az igények és készletadatok folyamatos összevetésével tesz javaslatot a szükséges beszerzésekre és biztosít információt a várható beérkezésekről mind az értékesítés, mind a gyártásszervezés számára egyaránt.

Milyen konkrét előnyökkel járt a sERPa bevezetése a Columbus McKinnon Kft. számára?

A rendszer bevezetése óta jelentősen javult a cég megbízhatósága, amivel ügyfeleit tájékoztatja az egyes rendelések határidejéről. Jelentősen javult a gyártás tervezhetősége, ami hatékonyság növekedésében és az állásidő csökkenésében egyaránt megmutatkozott. A minden dolgozó számára áttekinthető rendszernek köszönhetően egyszerűbbé vált a cég egyes részegységei közötti információcsere, ami hatékonyabbá tette a cég dolgozóinak egymás közötti kommunikációját.

Ezzel párhuzamosan a rendszer által kínált automatizmusok révén sikerült csökkenteni a cég humán erőforrás leterheltségét, így kapacitások szabadultak fel a készlet- és költségoptimalizálás számára.

További könnyítést jelent, hogy a sERPa egy platformon kezeli a cég teljes működését, a rendelésállomány kezelésétől a főkönyv vezetéséig bezárólag. Így könnyen – alapadatok szintjéig történő lefúrási lehetőségeivel – nehézség nélkül teszi áttekinthetővé az egyes főkönyvi események hátterét, automatizálja azok rögzítését, így jelentős erőforrást takarít meg számviteli oldalról, valamint biztosítja a főkönyv és a valós események közötti teljes egyezést. Az eltérések azonnal láthatóvá válnak biztosítva ezzel a cég dolgozói számára, hogy a felmerülő eltéréseket minden esetben késedelem nélkül korrigálhassák.

A rendszerben rögzíthető és a valós eseményekkel párosítható a cég összes banki folyamata, így napra kész képet k arról “kinek mennyivel tartozunk és ki mennyivel tartozik nekünk, valamint milyen költségek várhatóak a jövőben”, ami alapját képezi a program által kínált likviditástervezésnek és cashflow managementnek. Mivel a sERPa rendszer integráltan tartalmazza a teljes HR funkcionalitáshoz és bérszámfejtéshez szükséges modult, melyet tud kombinálni egy termék előállításához mindenkor szükséges humán erőforrás költségekkel, így pontosabb képet biztosít az egyes termékek közvetlen költségeivel kapcsolatban, ami az utókalkulációhoz szükséges munkát csökkenti. Gyakori tapasztalat, hogy az utókalkuláció egy egységes vállalatirányítási rendszer hiányában éppen az irreális munkabefektetés miatt marad el, rontva ezzel egy vállalat versenyképességét vagy éppen jövedelmezőségét, gátat szabva a fejlődésnek. Kiemelendő még, hogy a sERPa rendszer biztosítja az egyes termékek gyártási számainak nyomon követését is az alapanyagtól a késztermék teljes útján át, így a minőségellenőrzés és a reklamációkezelés is egyszerűbbé és gördülékenyebbé vált.

Az egyedi fejlesztés végső eredménye

A PROGEN Kft. egyedi ügyféligényre szabott fejlesztéseivel lehetőséget teremtett, hogy a Columbus McKinnon Kft. működésének sajátosságaihoz igazodva (mely egyediségek minden vállalatnál megtalálhatóak) biztosítsa a megrendelő által megkövetelt egyedi formákat, sablonokat, információtartalmakat, annak érdekében, hogy a rendszer használata a lehető legegyszerűbb legyen a cég egyedi működési rutinja számára.

További esettanulmányaink közül