A Bizonylatkezelés funkció egy ún. szűrésfa nézettel indul.
A szűrésfa előre definiált szűrési feltételeket tartalmaz, amelyeket a felhasználó tud bővíteni, módosítani saját igényei szerint. Továbbá olyan listaformátum rendelhető a fa egy eleméhez, amelyet szintén a felhasználó tud saját magának összeállítani.
A szűrésfát úgy kell elképzelni, mint egy fájlkezelő programot, annyi különbséggel, hogy az egyes mappákban nem fájlok, hanem előre elmentett szűrési feltételek találhatók. A szűrési feltételeket a mindennapi munkamenetnek megfelelően kell kialakítani. A gyakran ismétlődő lekérdezéseket így nem kell minden egyes alkalommal megadni. Ráadásul a szűrési feltételek összeállítását nem kell a beosztottakra bízni, központilag is összeállítható, ezzel biztosítva a hibátlan munkavégzést.
A szűrésfának alapvetően három típusa lehet: Mappa, Szűrés, Összetett szűrés
A Bizonylatkezelés funkciók legfontosabb tulajdonsága, hogy a felhasználó a saját vállalkozásának megfelelő szűrési feltételeket, nyomtatási formákat előre definiálhatja a rendszerben.
Szűrésfában három alapvető típust lehet felvenni: Mappa, Szűrés, Összetett szűrés
A szűrésfában a mappa egy elágazási pont, amelybe majd szűréseket vagy összetett szűréseket lehet helyezni.
A Szűrés konkrét szűrési feltételeket tartalmaz az adott bizonylattípusra vonatkozóan.
Új szűrés létrehozása esetén először ki kell tölteni a szűrésablakot. Pl.: a képen azt láthatjuk, hogy a Le nem járt feladatok mappába egy olyan szűrést fogunk felvenni, amelynek a tárgy héten lejáró feladatok elnevezést lehet adni, hiszen a Határidő mezőibe relatív dátum megadás történik. (Azért fog belekerülni a mappába, mert gyermekként lett kiválasztva a felvétel, lásd kép.)
Ezt követően kell a szűrés tulajdonságait megadni. -> Működési beállítások
Összetett szűrésben a már felvett szűrésekkel lehet halmazműveleteket végrehajtani. -> Részletek