A DESADV (Despatch Advice) egy nemzetközi szabvány szerinti elektronikus dokumentum, amelyet egy szállító (eladó) küld a vevő felé. Magyarul ezt szállítási értesítésnek nevezzük. A dokumentum célja, hogy előre jelezze a várható szállítmány tartalmát és részleteit, mielőtt az áru fizikailag megérkezik.
Ez a formátum része az EDI (elektronikus adatcsere) rendszernek, amely lehetővé teszi, hogy a cégek információkat automatikusan, emberi beavatkozás nélkül cseréljenek egymással.
A Nagy MAchinátorba beépítettük a DESADV dokumentum küldésének lehetőségét. Ennek eredményeként:
•A szállítmányokról szóló adatok automatikusan bekerülhetnek a bejövő szállítólevelek közé
•A program képes összekapcsolni a DESADV dokumentumot a vevői megrendelésekkel.
A program képes EDI rendeléseket feldolgozni. -> Bővebben
A szállítólevél készítésének számos módja áll rendelkezésre a programban. A legutóbbi feljesztések eredményeként azt javasoljuk, hogy az Ügylet-kezelés funkció lehetőségeit figyelembe véve készítsék el a szállítólevelet. -> Bővebben
Amennyiben a DESADV-t kérő vevő előírja, hogy egy szállítólevélen csak egy rendelés tételei lehetne biztosítani kell, hogy a feltételnek megfelelő szállítólevél jöjjön létre
Amennyiben a Kosár Kiszállítás műveletével készül a szállítólevél, már az ügylet-kezelésben érdemes beállítani, hogy a rendelt tételek feletti szinten csoportosító feltétel legyen a rendelésszám.
Amennyiben erről a szintről indítják el a Kiszállítás műveletet, garantáltan egy rendelés lesz a szállítólevélen.
A Komissió sorozatban lehet beállítani, hogy a szállítólevelet Ügyfél/rendelésenként hozza létre a program.
A Logisztikai egység-kezelés során a szállítólevelek fizikai tartalmát egyedi bizonylatszámmal ellátott logisztikai egységekhez (általában EUR raklapokhoz) lehet hozzárendelni. Az egyes bizonylatszámokon a program nyilván fogja tartani, hogy melyik vevőrendelés, mely tételei kerültek kiszállításra. A logisztikai egység generálás előfeltétele a DESADV generálásnak.-> Bővebben
A DESADV generálására azután nyílik lehetőség, hogy a szállítólevél alapján a Logisztikai egységek elkészültek.
Amennyiben egy szállítólevél kerül egy raklapra az alábbi folyamatok lehetsége
Amennyiben a rendelést kézzel rögzítik fel és a szállítólevél is egyből ekészül, a Kosár funkció használatát ajánljuk. -> Bővebben
A Kosár lezárása az elkészült szállítólevél megjelenik egy szűrésablakban. Az EDI szállítólevél művelet elindítása után (amelyet automatikus is el lehet indítani), a program jelzi, hogy még Logisztikai egység nem készült a rendeléshez, majd megmutja a legenerált Loisztikai egységet.
Az ablakból történő kilépésre a DESADV állomány azonnal elkészül.
Erre a feladatra az Ügylet-kezelés funkciót ajánljuk.
A kiszállításra váró rendeléseket strukturált formában nyíik lehetőség lekérdezni. A beépített Műveletek segítségével elkészülhet a szállítólevél. -> Bővebben
A Vevőrendelés kezelés művelte elindítása után a Kiszállítás (Kiszállítás, számlázás) művelettel tud elkészülni a szállítólevél.
Ezek után ugyanúgy megjelenik az elkészült szállítólevéllel egy táblázat, amiből lehet készíteni a DESADV-t. lásd feljebb
Több szállítólevél tartalmát egyetlen logisztika egységre helyezni a szállítólevél szűrés funkcióban nyílik lehetőség.
Az adott ügyfél olyan szállítóleveleire kell rászűrni, amelyek még nincsenek logisztikai egységhez rendelve.
A Logisztikai egység generálás pedig a logisztikai egység generálás szabályainak megfelelően raklapokra fogja helyezni az árut.
DESADV fájlok generálására is a szállítólevél szűrés funkciót kell használni. Szűrni azokra a szállítólevelekre érdemes, amelyek már logisztikai egységhez lettek rendelve, de ESADV még nem készült belőlük. A művelet indítása után szállítólevelenként elkészül a fájl.