Jövedéki raktár kezelése - webáruház - nagykereskedelem - kiskereskedelem |
Ugrás Előző Fel Következő Menü |
A komissió modullal a Jövedéki nyilvántartás vezetésére kötelezett jövedéki engedélyes kereskedők munkáját is támogatni tudjuk.
Az alábbi esettanulmányban a következő a környezetet kell támogatni
- Unas webáruházon keresztül nagykereskedelmi és kiskereskedelmi értékesítés történik
- Fizikai szinten két telephely van
- az első telephelyen található a szabadforgalomba helyezett jövedéki termékek raktára, az ún. nagyker raktár. A webáruház ennek a raktárnak a készletét "látja", vevőrendelések ide érkeznek be.
- Az első telephelyen, a nagyker raktár mellett, egy kiskereskedelmi egység is üzemel, ahol fizikailag nincs áru. A telephelyre érkező kiskereskedelmi vásárlókat, a webáruház kiskereskedelmi megrendeléseit ebből a raktárból szolgálják ki. Minden igényt a nagyker raktárból tárolnak át ide.
- A második telephelyen kiskereskedelmi boltot üzemeltetnek. A boltnak saját készlete van, amelyet a nagyker raktár tölt fel. Igényeit belsőrendelésben adja le a nagyker felé.
- A vevőket kategorizálni lehessen nagykervevő és kiskervevő kategóriába.
- Kiskereskedelmi bolt láthassa a nagykereskedelmi raktár készletét és közvetlenül le tudjon adni a belsőrendelést.
- A napi kiszállításra váró rendelések lekérdezésben egyszerre látszódjanak a nagykereskedelmi, kiskereskedelmi és a másik telephely igényei is.
- Az vevőkategória alapján a rendszernek automatikusan kell majd kitároláskor eldöntenie, hogy melyik raktárból szolgálja ki a vevőt.
- Amennyiben a kiskereskedelmi egységből lesz a webes vevő kiszolgálva, a rendszernek a kiszedési utasítást a nagykereskedelmi raktárra vonatkozóan kell kiadnia, és annak összeszedése után, a rendszernek automatikusan át kell tárolnia a kiskereskedelmi egységbe, és az eladás szállítólevelet már onnan kell készítenie, szintén automatikusan.
- Amennyiben a webáruházban új vevő regisztrál, és adószámot ad meg, a rendszer ne engedje az áru átadását addig, amíg egy minősítési folyamaton át nem esik. A minősítést emberek hajtják végre, és a döntésük alapján kerül majd be a nagykereskedő vagy kiskereskedő kategóriába. Csak a minősítés lehessen az árut számára összeszedni.
Amennyiben a webáruházban új ügyfél regisztrál és ad le rendelést, a programban egy külön menüpontban lehet lekérdezni ezeket a rendeléseket. (lásd kép)
A Szállítható vevőrendelések menüpontba akkor fog átkerülni a rendelés, ha a vevő minősítését megváltoztatják.
Az vevő minősítést több módon is végre lehet hajtani. Akár a képen látható "lefúrás" segítségével is.
A minősítés után a rendelés megjelenik a szállítható vevőrendelések menüpont alatt.
A követelmények között szerepelt, hogy láthassa a nagykerraktár készletét.
Belsőrendelést a Kiskerbolt készletlekérdezésből a Szállítórendelés ajánlás menüpontból lehet leadni.
Paraméterezéstől függően beállítható, hogy a belső rendelés automatikusan foglalásra kerüljön a Nagyker raktár készletőből.
A szállítható vevőrendelések menüpontban lehet a kiválasztott utasításokra a kiszedési utasítást a raktár felé elküldeni.
A Komissió terv generálás művelet elindítása után az alábbi példában három utasítást készült.
Az egyik az "új vevő" számára készült el, aki nagyker vásárló,
a második a "Kisker vevő" nevű vevő rendelése alapján készült, akinek a vevő minősítése Kisker vevő, és
a harmadik a kiskerbolt számára.
A program a automatikusan kiválasztotta, hogy melyik utasítás sorozaton kell a raktárnak a kiszedést végrehajtania.
Kitárolás folyamatban résztvevő utasításokat a Komissiókezelés menüpontban lehet lekérdezni.
Az alábbiakban egy egyszerüsített kitárolásban hajtjuk végre az utasítást.
Kitárolandó mennyiségek ablak alatt látható, hogy melyik rekeszből, melyik gyártási számot (vagy LOT számot, Szavatossági időt) veszi ki a program. -> Bővebben.
A felhasználó szabadon kiválaszthatja a raktárról valóban kivett gyártási számot.
Az utasítás lezárása automatikusan végrehajtja a szállítólevelek legenerálását.
Jelen esetben, mivel Kiskervevőnek történt a kitárolás
- először egy raktárközi szállítólevél készült, amelyben a nagykerraktárból a kiskerraktárba került az áru,
majd közvetlen utána egy Eladás szállítólevél készült, ami a számlázás alapjául fog szolgálni.
Amennyiben egy tétel helyett mást kellett volna értékesíteni, egy Partnerünk a következők szerint jár el.
1, Arra a tételre, ami kimaradt a számláról egy vevőrendelést vesz fel és közvetlenül a rendelésből generálja a komissió generálást és eladást. Ezzel létrejön egy számla nélküli értékesítés szállítólevél
2, A rossz tételre egy vevővisszáru bizonylatot vesz fel. Ezzel a kiskerraktárra kerül vissza az áru. Ezzel létrejön a második számla nélküli értékesítés szállítólevél.
3, Kiszámlázátlan szállítólevelekből számlát generál. A számlán rajta lesz az eladás és a visszáru bizonylat. A számla fejlécét helyesbítőre állítja és hivatkozik az eredeti számlára.
4, Kiskerraktárból visszatárolja a nagykerraktárba az árut.