A szolgáltató által küldött tanúsítványt mentsük le a gépünkre.
Nem használhatjuk a Temp és Letöltések/Download könyvtárakat! Bármi más megfelelő.
Indítsuk el a lementett fájlt hogy a tanúsítvány importálását el tudjuk kezdeni.
Válasszuk ki az importálandó fájlt. Ez tulajdonképpen a kapott fájl melyet a 2. lépésben elindítottunk.
Adjuk meg a szolgáltatótól kapott tanúsítványhoz kapott PIN kódot.
Válasszuk az automatikus tanúsítványtárolót.
Mielőtt elkezdenénk az elektronikus számlázást az alábbi webcímet írjuk be a böngészőnkbe, hogy ellenőrizzük a helyes feltelepítését a tanúsítványnak:
https://xmlservice.szamlakozpont.hu/xmlservice.asmx
Amennyiben az oldal nem jelenne meg, vagy tanúsítvány hibát írna a böngésző, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot az e-számla szolgáltatójával!
Az elektronikus számlázáshoz szükséges beállításokat a saját cím menüpontban (Rendszerfunkciók/Struktúra/Pénzügy) az E-számla paraméterek gombbal adhatjuk meg. Itt kell megadnunk az adószámot és a szolgáltatótól kapott azonosítót (Hash code), a küldő email címét, valamint azt, hogy az elektronikus számlaformátum (XML) mellett legyen-e PDF-ban is elküldve a számla képe. Bekapcsolás esetén meghatározhatjuk a vevő és az export számla formázott képét. Amennyiben ez ugyanaz, mint ami a számlasorozatokban is be van állítva a két típushoz, akkor az ügyfél pont ugyanazt a számlaképet kapja meg, mint amit ki lehet nyomtatni a Machinátorból. Az is megadható, hogy a számla mellett a forrás szállítólevél is elküldésre kerüljön, szintén PDF formátumban. Ekkor a mozgásnem törzsben a használt értékesítés bizonylat típushoz beállított szállítólevél (hagyományos vagy formázott) képe lesz a számlához csatolmányként mellékelve.
Mivel a Számlaközpont rendszerében ügyfelenként lehet beállítani, hogy a PDF számlaképet megkapja-e, ezért a számlát fogadó partnernek ezt kérnie kell a Számlaközponttól.
Megadható egy számlaszűrés, melybe azok a számlák kerüljenek bele, amiket a kibocsátásuk pillanatában kiegyenlítettnek tekintünk (a számlaközpontos átadás tekintetében), pl. Fizetési mód=Készpénz,Hitetelkártya. Így a számlaküldés esetén, ha az aktuális számla kielégíti a szűrés feltételeit, az XML controller szekciójában a <kiegyenlit> node-ot True értéken adjuk át, ekkor a számla a Számlaközpontban kiegyenlítettként érkezik meg.
Jelenleg nem elérhető ez a szolgáltatás, így a program számlaközpontos ügyfél e-számla küldésénél kiírja, hogy A módosító okirat elektronikus számlaként való elküldése ennél a szolgáltatónál még nem elérhető!, majd felajánlja a papír alapú nyomtatás lehetőségét.
Az ügyfélhez tartozó beállításokat az ügyféltörzsben a Fizetési feltételek menüpontban az E-számla paraméterekben adhatjuk meg, ahol típusnak a www.szamlakozpont.hu-t kell választanunk.
A További e-mail címek használata esetén az itt megadott cím mellett a További adatokban megadott címek is bekerülnek a küldött számlafájlba.
Abban az esetben ha a paraméter be van állítva az ügyfélnél, akkor a számla felvételekor megjelenik az Elektronikus számla,lezárás menüpont mellyel a felvett számlát elektronikus számlaként tudjuk rögzíteni a szolgáltató felé.
Elektronikus számlakészítés belföldi deviza számla ( Külkereskedelem / Export / Felvétel -> Belföldi devizaszámla típus ) esetében is megoldott, hasonlóképp, ahogy a vevő modulban.
A szolgáltatóhoz felküldött számláról a visszaigazolást az alábbi ablakban láthatjuk:
Abban az esetben ha nem sikerült elküldeni a szolgáltató felé a számlát az alábbi üzenetet kapjuk:
Azonos számla felküldése esetén a tranzakció nem megy végbe és figyelmeztet az alábbi módon:
A szolgáltatóhoz felküldött elektronikus számlákat az alábbi képen látható felületről kérdezhetjük le:
A programban a vevőszámla szűrés segítségével be tudunk állítani olyan egyéni szűrésváltozatot, melynek segítségével ki tudjuk listázni a sikeresen felküldött e-számlákat.
Ebben az esetben az alábbi szűrésváltozat ablakban az E-számla: Igen értéket kell beállítanunk!
A beállítás után az alábbi listát kapjuk: