- A szállítólevél elkészítése után a program automatikusan készítse el a számlát.
Mindegy legyen, hogy a szállítólevelet melyik funkció hozta létre:
- Hagyományos szállítólevél generálás
- Kosár
- Komissió
- Az előlegfelhasználás automatikusan, felhasználói beavatkozás nélkül legyen végrehajtva.
- A program a vevőrendelésben (vagy az ügyféltörzsben) meghatározott fizetési és számlázási feltételekkel automatikusan válasszon számlasorozatot. -> Számlázási rendszer
- A számla nyomtatódjon ki, vagy legyen elküldve emailen automatikusan (felhasználói igénytől függően.)
Az alábbiakban egy programparaméterezési ajánlást olvashatnak, amely egy demonstrációhoz készült el. Egy konkrét ügyfél egyedi körülményei nagyban befolyásolhatják a feladat végrehajtását, ezért azt ajánljuk, hogy amenyiben a fenti célok felkeltették érdeklődésüket, vegyék fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
Az Időzített/és eseményvezérelt folyamatok funkció alkalmas arra, hogy a szállítólevél felvétel után elindítson egy szabadon definiált folyamatot.
Ebben a folyamatban kerül definiálásra az Egyedi számlagenerálás funkció.
Az alábbi képen látható, hogyan kell paraméterezni a funkciót ahhoz, hogy felhasználói bevatkozás nélkül automatikusan lefusson.
Az Egyedi számlagenerálás funkció párbeszédablakát is be kell paraméterezni, ehhez iszont az első indításkor az alábbiak szerint kell a folyamatot paraméterezni.
Amennyiben így áll a művelet, az első szállítólevél generáláskor feljön az alábbi ablak.
Ezt a párbeszeédablakot a Mezőparaméterezés lehetőségeivel élve kell a célnak megfelelően beállítani.
A képen az ajánlott beállítás látható.
Érdemes a mezőparaméterezés során a Menü+Környzetei változót megnézni.
A mezőparaméterezés után azz automatafolyamat paramétereit vissza kell állítani és hivatkozni kell a mezőparaméterezésben látott Menü+Környezetre.
Ahhoz, hogy a számlázás és az előlegfelhasználás is automatikusan végrehajtódjon a következőkre van szükség:
Lásd fenti képen. Be kell állítani a Nyomtatás:Van paramétert.
A számlázáshoz használt számlasorozatban (Mind a Vevő mind az Export sorozatban) meg kell adni, hogy a számlázás egy rögzített folyamat alapján legyen végreghajtva.
Annak érdekében, hogy a folyamat automatikusan végre legyen hajtva a képen látható pirossal kiemelt beállítások szükségesek.
Azt, hogy az Eszközválasztás milyen beállításokkal indul, mindenki mag dönti el.
Az alábbi beállítás esetén "csak" elkészül a nyomtatott számla, de az is lehetséges, hogy emailen küldje ki a program a számlát az ügyféltörzsben megadott emailcímre.