2025.09.01. - 2025.09.28.
Következő verzió: 2025.10.15.
Bérszámfejtés, Eseménykezelés, Főkönyv, Futárszolgálat, Iratkezelés, Keretrendszer/Programkezelés, Keretrendszer/Rendszerfunkciók, Készlet, Komissió, Rendelés-nyilvántartás, sERPaMobil, Szerviz, Szerződéskezelés, Tárgyi eszköz, Termelés, Vevő, Webáruház kapcsolat (4.1.167)
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.
Havi bevallás (xx08A) - új 2508-as bevallás
Elérhető az új 11.0 verziószámú 2508-as nyomtatvány átadásának a lehetősége a programból. A módosítás az október hónapra vonatkozó bevallást érinti először. Felhasználói beállítás nem szükséges, a frissítést követően a program a változásnak megfelelően adja át az adatokat.
Bővebb információ itt olvasható.
Személy - Egysz. fogl. - alkalmi munka jogviszonyban "Az egyszerűsített foglalkoztatás időtartama nem haladhatja meg az 5, 15, 90, 120 napot." ellenőrzés módosítása
Beállításra került, hogy 2026.01.01-től a fenti jogviszonyok esetében ne történjen meg a 90 napra vonatkozó ellenőrzés a 2025. évi X. törvény az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2010. évi LXXV. törvény módosításáról értelmében, mely szerint megszűnik ez a korlátozás.
Bővebb információ itt olvasható.
Személy - 2026-os évi EFO változások
Módosítottuk a funkcióban az Egysz. fogl. - mezőgazdasági idénymunka jogviszony esetében a ledolgozható napokra vonatkozó ellenőrzést. 2026-tól már összesen 210 nap felvételére van lehetőség (120 + 90 nap) a jogszabályváltozásnak megfelelően.
Ezen felül a 120 napon túli 90 napos munkavégzés esetén a magasabb közteher számításához létrehoztunk egy új mezőt a Munkavégzés táblázatban 120 napon túl néven. Ahhoz, hogy a program a számfejtés felvételekor a magasabb közterhet majd 2026-os évben számolni tudja, ebben a mezőben szükséges jelölni.
Bővebb információ itt olvasható.
Irat jóváhagyás
Új szabályozás vált elérhetővé. Az igazolás részben Alkalmazásjelszó használata Igen / Nem bővítésre került, így mostantól Nincs / Bejelentkezett felhasználó mellett az Igazoló felhasználó is választható, mint beállítás. Utóbbi esetben az Irat funkcióban nem a bejelentkezett felhasználó alkalmazás jelszavát kérjük be, hanem a soron levő igazoló személyhez megadott felhasználó alkalmazás jelszavát. Bővebb információ a súgóban olvasható.
Szerződéskezelés modul - Számlázási terv összesítő fül
A Szerződés funkcióban elkészítettünk egy új összesítő fület, Számlázási terv összesítő néven. Ha a szerződéstételekhez fel van véve számlázási terv, akkor a Számlázási terv összesítő fül is látható, függetlenül attól, hogy készül teljesítés igazolás a szerződéshez vagy sem. A megjelenített adatok írásvédettek, csak megjelenítésre szolgálnak. A funkció a szerződéstételekhez tartozó számlázási tervek állapotát a megnevezésre, a teljesítés dátumra és a teljesítés igazolás számra összesítve mutatja.
Megrendelői szolgáltatás jellegek külön összesítő gridben jelennek meg, mivel azok a vállalkozói jellegű tételekkel ellenkező irányúak.
Termékátminősítés - Dátum
Kibővítettük a funkciót egy Dátum mezővel. Az itt megadott dátumra készül el az átminősítés eredményeként születő mindkét szállítólevél.
Komissió paraméter sorozat - új beállítási lehetőségek
A komissió bizonylatok feldolgozásakor születő szállítólevelek Alapbizonylat, Saját ügyintéző, Fejlécmegjegyzés, Tételmegjegyzés mezőibe kerülő értékekre készítettünk szabályzási lehetőségeket a Komissió paraméterben.
Automatikus üzenet / Rendelés e-mail küldés - Ügyfél címzettek köre
Kifejlesztettünk egy új beállítási lehetőséget (Ügyfél címzettek köre) arra vonatkozóan, hogy két automatizmus a futása során mely címzetteknek küldjön a program értesítést:
•Rendelés - Rendelés - automatikus e-mail küldés
•Rendelés - Rendelés válasz - automatikus e-mail küldés
Korábban ezekben csak az ügyfél dolgozó besorolását, a telephely figyelését volt lehetőség beállítani, valamint azt, hogy csak ügyfél dolgozónak küldjön a program értesítést. Az új felsorolt típusnak köszönhetően bővebb szabályozás alapján választhatjuk ki a címzettek körét.
Dátum bevitel kontroll továbbfejlesztése
Módosítottuk a Dátum+idő és a Dátum+idő intervallum kontroll működését, az itt használható dátum kifejezések időajánlása logikusabb lett.
•Intervallum esetén, ha a DátumTól mezőbe a "ma", "hóvége" vagy "évvége" kifejezéseket írjuk, a dátumhoz tartozó időérték 00:00:00 lesz. (Így mostantól egységesen bármely kifejezés használatakor a 00:00:00 értéket írjuk az idő mezőbe.)
•Intervallum esetén, ha a DátumIg mezőbe bármilyen kifejezést írunk, az idő ajánlás 23:59:59 lett, egy kivételével: a "most" esetén a pillanatnyi gépidőt ajánljuk be.
Anyag és termékmozgások (tételes) áttekintése - lekérdezés kiegészítés
A lekérdezést eddig az ETAP beviteli funkció műveleteként lehetett elérni. Módosítottuk ezen, mert ETAP nélkül is használható bármely munkalap készletmozgás bizonylatainak áttekintő lekérdezésére.
A Termelés / lekérdezések és listák menüben érhetjük el.
Bővítettük a bemenő paramétereket annak érdekében, hogy a felhasználó saját igényeinek megfelelően bővíthesse - szűkíthesse a megjelenítésre kerülő eredményt raktárhely, egyéb alábontás és zárolás állapot adatokkal.
Termelés költség analitika munkalap áttekintés - új lista
Ügyféligények alapján kifejlesztettünk egy új listát, amivel adott időszakra vonatkozóan tudjuk a munkalapok legfőbb adatait, költségeit nyomtatni pl. könyvvizsgálathoz vagy ellenőrzésekhez.
A listakép a Termelési költséganalitika eredményhalmaz lekérdezéshez készült. A megjelenített adatok a lekérdezés Munkalap eredményfülén lévővel egyezőek.
Az alábbi, régóta nem használt modulokat, funkciókat vezettük ki a programból ebben a verzióban:
•Szállítólevél NM DBF Export
Ha ezen felül további információra van szüksége az új programverzióban elérhető fejlesztésekről, kérjük, keresse fel a sERPa Támogatást a Központi Tanácsadó Szolgálat elérhetőségein vagy a Partnerközpontban beküldött üzenetben. Kollégáink készséggel válaszolnak kérdéseire.