Hatékonyabb pénzügy és könyvelés ERP bevezetésével – interjú az Event Stuff Kft. pénzügyes csapatával

    Cégnév Event Stuff Kft.
    Árbevétel 3 200 millió Ft
    Foglalkoztatottak száma 28 fő
    Felhasználók száma 7 licenc
    Bevezetett megoldás sERPa
    Mióta ügyfelünk? 2022
    Miként segít? Hatékony pénzügy és számvitel, interfész célszoftverrel

    Az Event Stuff korábbi tapasztalatai ERP rendszerrel

    Az Event Stuff Kft. a sikeres rendezvények komplett kelléktárát biztosítja azon ügyfelei számára, akik rendezvényszervezés előtt állnak. A bérelhető kültéri és beltéri rendezvényeszközök mellett a dekorációtervezés- és kivitelezés, illetve reklámhordozó-gyártás feladataiban is lehet rájuk számítani. A rendezvénytechnikai eszközeik nyilvántartását, valamint ki- és visszamozgatását biztosító célszoftvert korábban sikerült már megtalálniuk, azonban napi pénzügyi és a könyvelési feladataik hatékony és integrált végzését lehetővé tevő ERP rendszert eddig még nem használtak. Ennek apropóján léptek kapcsolatba velünk és indulhatott el a közös munka.

    Az ügyfélnél bevezetett termékünk: sERPa integrált vállalatirányítási rendszer

    A már bevált rendezvénytechnikai célszoftver mellé kellett egy profi vállalatirányítási rendszer

    A sERPa nemcsak önmagában, hanem célszoftverhez integrálva is maximálisan hozzájárulhat a hatékonyság növeléséhez. Erről az Event Stuff pénzügyes csapatából Ványi Kálmán és Jeles Éva a következőképp mesélt:

    „Rendezvénytechnikai cégként a Current szoftvere sok tekintetben a működésünk egyik sarokköve. Ehhez szerettünk volna egy pénzügyi-számviteli rendszert illeszteni. Sok mindent kipróbáltunk az utóbbi években, viszont jobb híján mégis a klasszikus Excelt választottuk a pénzügyi nyilvántartásra. De elérkezett az idő, hogy megbízhatóbb, profibb rendszerre váltásunk, amihez a kontrolling is hozzákapcsolható, egyúttal biztonságosabb rögzítést és beszámolókészítést tesz lehetővé.”

    A sERPa által kínált előnyökre a könyvvizsgálójuk hívta fel a figyelmet. Részükről fontos kritérium volt, hogy a választott ERP összeköthető legyen a Current szoftverével, lehetővé téve a költségadatok átemelését.

    A rendezvénytechnikai és ügyviteli rendszer integrációja

    Mintegy 4-5 hónapos használat után az Event Stuff csapata a következőképp foglalta össze a két rendszer párhuzamos használatának lényegét:

    „A Current számunkra olyan, mint egy klasszikus raktár, ami tartalmazza a foglalási táblázatainkat és valamennyi rendezvényszervezési eszközünket. A sERPa pedig olyan funkciót tölt be, mint egy kereskedő.”

    Sikerült lefejleszteni, hogy a „tervadatok repüljenek át” a sERPa-ba, így hatékonyabbá vált a zárás, a projektek átnézése, a költség- és tervadatok felülvizsgálata. Szintén hozzáadott érték, hogy a sERPa témaszámot is képes generálni a Current-es projektszámból.

    „Valójában három adat átvitele történik. Amikor a rendezvényes kolléga visszaigazolja a megrendelést, a sERPa előállítja a további szükséges adatokat. Tehát az adatokat már nem manuálisan kell felvenni. Számlázáskor pedig a Current az adószámmal behivatkozott költség adatokat továbbítja a sERPa-ba, így rengeteg időt és energiát takarítunk meg.”

    Mik voltak az Event Stuff tapasztalatai ERP bevezetés kapcsán?

    ERP-t keresni és bevezetni nem tanácsos kapkodva. Ennek jegyében az Event Stuff-nál is alaposan átgondolták a kérdést. A könyvvizsgáló ajánlása után az ügyvezető telefonon is véleményt kért egy olyan vállalkozástól, akik sERPa-t használnak. Miután a telefonban szinte csak pozitívumok hangzottak el, nem volt nehéz meghozni a döntést:

    „Egy pénzügyi-számviteli rendszert akartunk. Részünktől a Current-sERPa összekötés volt a projekt kulcspontja. Alapfeltétele volt annak, hogy tovább dolgozhassunk az integráláson.”

    Bő fél év így is kellett az implementáláshoz, mire a nyári első egyeztetések és az őszi oktatások után sikerült eljutni a januári bevezetésig.

    „Lakva ismerszik meg az ERP”

    A „lakva ismerszik meg az ember” találóan ráilleszthető az Event Stuff tapasztalataira a sERPa használatára vonatkozóan:

    „Akkor ismertük meg igazán, miután a napi munkában elkezdtük használni. Eleinte még szokni kellett, de aránylag gyorsan belejöttünk és megtanultuk, mit hol találunk.  Természetesen az átállás során elsődleges fontosságú volt, hogy képesek legyünk működni és ellátni a feladatunkat.”

    Egy ERP bevezetése kezdetben mindig többlet erőfeszítést igényel, hosszútávon viszont kapacitást szabadít fel. Az Event Stuff csapatának is sikerült lemenedzselnie a január eleji bevezetés feszített tempóját, az interjú időpontjában pedig láthatóan mosolyogva oszthatták meg velünk a tapasztalataikat.

    Egy rendkívül hasznos tanács ERP bevezetés előtt állóknak

    Önöknél is felmerült, hogy jó lenne a pénzügy mellett a könyvelést is az ERP-be integrálni? Akkor az Event Stuff tippjét érdemes megfontolni:

    „Mi azt tapasztaltuk, hogy a főkönyvet érdemes minél előbb létrehozni az új rendszerben. Ugyanis ez nagyságrendekkel hatékonyabb, mint utólag átemelni a számlákat. Utóbbi rettentő időigényes, ezért az a legjobb, ha inkább előre elkerüljük.”

    Bár saját elmondásuk szerint a csapat még ismerkedő fázisban van a sERPa által nyújtott lehetőségekkel, a használatában rejlő hozzáadott értéket így is össze tudták foglalni:

    „Minőségi munkát tud biztosítani. Lényegesen kevesebb időt vesz igénybe most az, amit korábban manuálisan, CSV-ből betöltve oldottunk meg. Kiemelhetjük a lekérdezések menetét, a számlakiállítást, a szállító érkeztetését, a gazdasági események létrehozását.

    Ezeket sokkal hatékonyabban, kisebb hibázási lehetőség mellett tudjuk végrehajtani.”

    Mennyire volt sikeres a sERPa bevezetése?

    Az Event Stuff pénzügyes csapata a tanácsadó, illetve a kollégák munkáján túl a következőket emelte ki:

    „Részünkről is kellett a nyitottság. Bár elsőre rémisztőnek tűnt a projekt, idővel megszerettük a sERPa használatát. Segített, hogy mindig mindenre választ kaptunk, így a napi munka mellett is le tudtuk menedzselni az átállást.”

    Az Event Stuff tapasztalatai a sERPa-ról és a PROGEN-nel való együttműködésről:

    • menedzsment azt kapta, amit szeretett volna;
    • zökkenőmentesen sikerült lemenedzselni az átállást;
    • a célszoftver és az ügyvitel flottul működik együtt;
    • a pénzügy hatékonyabban, gyorsabban, alacsonyabb hibaszázalékkal