Életünk az irodán kívül: A gyorsulási bajnokunk

Anikó munkaidőben sERPa tanácsadó: lehet, hogy pont ő veszi fel a telefont, ha Központi Tanácsadó Szolgálatunkat hívja. Szabadidejében viszont különleges hobbinak hódol: párjával, Keresztes Zoltánnal együtt alkotják a DuetRacing gyorsulási autóversenyző csapatot. Bár amatőr liga tagja, de nem kispályás: 2017-ben elnyerte a hazai Összesített Éves Bajnokságban az első helyet, A4 kategóriában!

Kolléganőnk versenyzői karrierje már gyermekkorában kezdődött: édesapja érdeklődési köre őt is megihlette. Az autóbütykölések, versenyélmények és párja unszolása odáig vezetett, hogy pilótának állt. Hamar kiderült, hogy családtagjai nem pusztán elfogultságból mondták, hogy tehetséges: Anikó 2014-ben III. helyezést ért el a tököli pálya „Végső összecsapás” versenyén, és az országos Összetett Éves Bajnokságban is bronzérmet vívott ki magának. A következő években a számára kedvezőtlen versenyszabályzat ellenére is stabilan tartani tudta harmadik helyét a bajnokságban, míg 2017-ben végül elnyerte az arany kupát.

2017 azonban nem csak örömöt hozott: a taszári versenyen kigyulladt az autójuk. Ez az esemény kitörölte versenynaptárukból a 2018-as esztendőt, hiszen „kiesett alóluk a vas”, szeretett Suzukijuk szinte teljesen tönkrement. Így írtak erről honlapjukon: „A taszári pálya immáron 3-ik éve teszi próbára autónkat – 2 éve felforrt a hűtővíz, tavaly a differenciálmű tört el – de most alaposan odapörkölt nekünk, ugyanis valószínűsíthetően megadta magát a motortéri benzincső, melynek következtében az autó azonnal lángra kapott. Szerencsére, a Szervezőknek és a Rescue Team gyorsaságának köszönhetően nem semmisült meg teljesen a versenygép, bár hosszú lesz az út a felépülésig.” Szerencsére személyi sérülés nem történt.

Anikó elárulta nekünk, hogy 2019-ben újra csatasorba szeretnék állítani az újjáépített Suzuki GTi-t, de még várnak a pontos versenyszabályzatokra és kiírásokra. Míg álomautója, a Nissan GT-R R35, vagy egy jó VFTS Lada be nem gurul a garázsukba, valószínűleg ennél a márkánál maradnak.

PROGEN: A4 kategóriában az Összesített Éves Bajnokságban évekig tartottad stabilan a harmadik helyet, aztán 2017-ben a dobogó tetejére ugrottál. Minek köszönhető az arany kupa, mi ment jobban, mint az előző években?

Horváth Anikó: Az A4 kategória a női kategória. Az előző években nem volt külön megkötés az autók teljesítményével kapcsolatban, ezért a sokkal nagyobb teljesítményű autók is a gyengébbekkel indultak. Csak az döntötte el a megmérettetést, hogy ki volt a leggyorsabb. Így lehetett például az első helyezett olyan, aki több mint 500 lóerős autóval indult. A mi autónk kb 115-120 lóerő „csak”. Én ezekre a harmadik helyekre is büszke vagyok, mert erősebb autókat is legyőztem a jó technikámnak és könnyű autónak köszönhetően. Abban az évben változott a szabályzat, mikor első lettem. Igazságosabb lett a braket race versenyformának köszönhetően, mivel nem csak az autó teljesítménye határozta meg a győztest, hanem a technika is. Mivel egy időlimithez kellett minél közelebb kerülni és nem túllépni. Ehhez az kell, hogy az ember jól ismerje az autóját és jól tudja kezelni, tehát sok múlik a technikai manőverezésen. A kupák közül az országos bajnokság első helyezésére vagyok a legbüszkébb, de nem a dobogó teteje miatt, hanem mert ebben az évben volt először olyan szabályzat a női kategóriában, amely igazságosabb volt az előző évekhez képest. Meg tudtam mutatni, hogy mit is tudok.

PROGEN: Van edzésterved? Hogyan készülsz fel egy-egy versenyre?
Horváth Anikó: Edzésterv nincs, a készülődés leginkább abból áll már előző nap és a verseny reggelén, hogy az autót felkészítjük. Kiszedünk minden felesleges mozgatható dolgot a beltérből. Csak a sofőr ülés van a kocsiban, még az oldalkárpitok és a burkolatok is le vannak véve, hogy könnyebb legyen az autó. Pár kiló is számít egy futamon.

PROGEN: Van kedvenc versenypályád?
Horváth Anikó: Minden pálya más, és ezért izgalmas. Ami igazán izgalmassá teszi, az az időjárás. Ha délelőtt még az edzésen süt a nap, más a pálya, a gumi tapadása az aszfalthoz, mint délután, ha esik az eső. …és ez mindig kiszámíthatatlan. Pár fok levegő hőmérséklet változás is nagyon befolyásolja egy-egy futamon nyújtott teljesítményt.

PROGEN: Számodra mi a legnehezebb része a versenyzésnek?
Horváth Anikó: Nem is tudom, talán a várakozás. A kvalifikációk után jó néhány óra eltelik, mire a döntőkre sor kerül. Ezt a várakozási időt élem meg legnehezebben.

PROGEN: Mik a hosszútávú terveitek a versenyzés terén?
Horváth Anikó: Igazából amíg nem tudjuk, mi lesz idén a versenyeken és az autóval, nem dédelgetek hosszú távú célokat, de lehetséges, hogy szlalom kategóriákban indulunk a jövőben.

 

Gratulálunk a sikerekhez és reméljük, hamarosan új versenyekről és helyezésekről tudunk beszámolni!

Kapcsolódó cikk: Életünk az irodán kívül: Mikuláskaraván