20 éves Nagy Machinátor tapasztalattal rendelkező Ügyfelünk mesélt a közös évekről – International Metal Service Kft.

Cégnév International Metal Service Kft.
Árbevétel 5+ milliárd
Foglalkoztatottak száma 17 fő
Felhasználók száma 14 fő
Bevezetett megoldás Nagy Machinátor
Mióta ügyfelünk? 2002
Miként segít? Készletnyilvántartás, raktárforgalom, raktározás, készlettervezés, számlázás, áruforgalom, bank, iratkezelés

Az International Metal Service Kft. és a PROGEN kapcsolata hosszú időre nyúlik vissza, ugyanis közel 22 éve használják a Nagy Machinátor ügyviteli rendszert, ekkor történt meg a program bevezetése a cégnél. Héni Anikó, kulcsfelhasználó nyilatkozott, aki a kezdetektől dolgozik a programmal.

Rövid leírás a cégről

A vállalat acéltermékek nagykereskedelmével foglalkozik, a céget 2002-ben alapították, ma már egy 27 országban jelen lévő, nemzetközi cégcsoport tagja. Budapesti telephelyük 1500m2-es, átlagos raktárkészletük 7-800 tonna. Termékeiket elsősorban a gépipar és a fémfeldolgozás számára forgalmazzák: ötvözetlen és ötvözött húzott szénacélokat, húzott és hengerelt rozsdamentes szálanyagokat, minőségi ötvözetlen és ötvözött szerkezeti acélrúdakat, szerszámacélokat, ötvözött lemezeket, valamint ötvözetlen vastagfalú acélcsöveket és zártszelvényeket. A termékek között a szabványos és speciális minőségek széles skálája mellett megtalálhatóak a partnereik számára egyedileg kifejlesztett minőségek is.

Az ügyfélnél bevezetett termékünk:

Nagy Machinátor Integrált Ügyviteli Rendszer

Milyen modulokat használnak, és azok miként teszik hatékonyabbá a mindennapi működésüket?

Mivel kereskedő cégről van szó, néhány modul alapvető fontosságú, a napi munkavégzés része. Ezek közül a legfontosabb az áruforgalom és a készletnyilvántartás. Segítségükkel pontosan nyomon követik az áruk beérkezését és kiszállítását, valamint a raktárkészlet aktuális állapotát, ezáltal optimalizálhatják a készletmennyiségeket, elkerülve a túl- vagy alulraktározást. Az acéltermékek kereskedelmében a termék értékesítésén túl különböző szolgáltatások (pl.: darabolások, vágások, stb) is megrendelhetők a beszállítótól. A Nagy Machinátor támogatja azt is, hogy a szolgáltatások külön soronként is feltüntethetők legyenek a számlákon.

Nagy figyelmet fordítanak a FIFO (First In-First Out) elvre, vagyis törekednek rá, hogy a korábban beérkezett árucikkeket értékesítsék elsőként, ezzel is csökkentve a raktárkészlet állagromlásának veszélyét. A Nagy Machinátor képes követni az árucikkek beérkezési és kiszállítási sorrendjét, így új megrendelésnél automatikusan azt a cikket kínálja értékesítésre, amelyik a legkorábban érkezett be a raktárba. A programban lehetőség van előre konfigurálható figyelmeztetéseket küldeni magunknak – vagy egy adott vezetőnek, ha az árucikk készlete alacsonyra csökken.

Ezen túlmenően a Nagy Machinátor segítségével végzik még a készletfoglalás, a rendelés visszaigazolás, szállítói megrendelés, és a készletmennyiség nyilvántartásához kapcsolódó feladatokat.

Mi volt a legutóbbi fontos fejlesztés az International Metal Service Magyarország Kft-nél?

Minden forgalmazott áru rendelkezik egy minőségi tanúsítvánnyal, amely a konkrét termék leírását és azonosíthatóságát lehetővé tevő adatokat (méret, minőség, adagszám, mechanikai és vegyi tulajdonságok, származási hely) tartalmazza. Természetesen ezeket a dokumentumokat olyan módon kell tárolni, hogy könnyen és gyorsan előkereshetőek legyenek, hogy az értékesítési áruszámla kiállításának pillanatában azonnal rendelkezésre álljanak.

A legutóbb megvalósult fejlesztésük lehetővé teszi, hogy ezeket a tanúsítványokat a programban tárolják, azokat egy gombnyomással el tudják küldeni az ügyfélnek. Mindez a Nagy Machinátor Iratkezelés modulja segítségével valósult meg, mely minden dokumentum biztonságos, digitális formában történő tárolhatóságát biztosítja.

Milyen a Nagy Machinátor használatával kapcsolatos tapasztalatok?

Egy korábban nem ismert ügyviteli rendszer megértése és optimális gyakorlati alkalmazása komplex feladat. Egyrészt ismernünk kell a saját cégünk működési folyamatait, másrészt ismerni kell a program működését, és kitalálni azt, hogy ez a két dolog hogyan tud hatékonyan kapcsolódni.

Anikó az évek során fejlesztette szinte tökéletesre Nagy Machinátor tudását a Központi Tanácsadó Szolgálat közreműködésével.

„A tanultakra kezdtünk el építkezni. Kaptunk egy alapot az elején (oktatást – a szerk.), azután a személyes tapasztalatok alapján és a tanácsadók segítségével folyamatosan fejlődött a tudásunk.”

„Könnyen és gyorsan kezelhető a program, ha nem is jut eszembe, hogy milyen gombot kell nyomnom egy adott feladathoz, akkor is ott a segítség a programban, ami megmutatja.”

„Sok lehetőség adott a különböző szűrések elvégzésére, vagy listák lehúzására. Nem mindig egyszerű összeállítani ezeket, de ilyenkor szoktuk hívni a dedikált tanácsadó kollégát, aki készséggel segít nekünk, ha elakadunk. Udvarias, segítőkész és gyors válaszidőkkel áll rendelkezésre.”

„Eddig az összes kirendelt tanácsadónkkal meg vagyunk elégedve. Ha valamiben nem biztosak, vagy nem tudják, annak utána járnak és később visszajeleznek.” – nyilatkozta Héni Anikó az interjú során.