sERPa 4.0.133

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 4.0.133-as verziója.

A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a 4.0.133-as sERPa Súgóból.

 

Kiemelt jelentősebb, érdekesebb fejlesztések

Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap menüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

 

  Bérszámfejtés

Ösztöndíjas jogviszony

Módosításra kerültek az Ösztöndíjas jogviszonnyal kapcsolatban az alábbiak:

  • a Személy törzsben lehetőség van berögzíteni a munkakört és heti munkaidőt
  • a T1041-es bevallásba átadásra kerül a 1140-es biztosítási jogviszonykód, FEOR szám és heti munkaidő
  • a 2208-as bevallásba átadásra kerül a FEOR szám, heti munkaidő és az 540. sorba az arányos szolgálati idő számításának szükségessége jelölés
  • létrehoztunk egy új „Ösztöndíj (SZJA mentes)” nevű jogcímet, ugyanúgy viselkedik, mint az „Ösztöndíj” jogcím, azonban SZJA nem kerül kiszámításra belőle

Nyilatkozat négy gyermekes anyák kedvezményéről

A Nyilatkozat négy gyermekes anyák kedvezményéről nevű lista kiváltására egy új, korszerűbb technológiával készült funkciót hoztunk létre, amely megkapta a régi lista nevét: Nyilatkozat négy gyermekes anyák kedvezményéről.

A régi lista neve pedig ‘Nyilatkozat 4gyerekes anyák kedvezményéről 2022-ig’ néven található meg mostantól a programban. A frissítéssel az egyéni menükbe is kikerül a funkció, ahol a korábbi lista is megtalálható. A lekérdezéssel állítható, hogy a nyilatkozat milyen kitöltöttséggel és mely személyek adataival kerüljön nyomtatásra.

Nyilatkozat a személyi kedvezmény érvényesítéséről

A Nyilatkozat a személyi kedvezmény érvényesítéséről nevű lista kiváltására egy új, korszerűbb technológiával készült funkciót hoztunk létre, amely megkapta a régi lista nevét: Nyilatkozat a személyi kedvezmény érvényesítéséről.

A régi lista neve pedig ‘Nyilatkozat a személy kedvezményről 2022-ig’ néven található meg mostantól a programban. A frissítéssel az egyéni menükbe is kikerül a funkció, ahol a korábbi lista is megtalálható. A lekérdezéssel állítható, hogy a nyilatkozat milyen kitöltöttséggel és mely személyek adataival kerüljön nyomtatásra. Bővebb információ a súgóban olvasható.

Pénzügy

Elhatárolás generálás módosítása

Kiegészítésre került a vevő- és szállítószámlán az elhatárolás generálás művelet működése. Az új verziótól nem csak a hónapok számának megadásával, hanem időszak megadásával is van lehetőség elhatárolást generálni. Ebben az esetben a megadott időszak kezdő dátumától történik az elhatárolás generálása a záró dátumig, havi azonos összegekkel.

Az elkészült fejlesztéssel összhangban változott a korábbi hónapok megadásával történő generálás. Az ott megadott dátum beleesik az elhatárolás időszakába, tehát korábbi időszakra történő elhatárolás esetén ez az utolsó hónap, későbbi időszakra történő elhatárolás esetén pedig az első hónap a generált elhatárolásoknál.

Vevőszámlában szűrés e-számlára

Vevőszámlák szűrésénél megvalósítottuk az e-számla szűrés lehetőségét. Vevőszámla szűrésben külön E-számla fülön tudjuk beállítani, amennyiben szeretnénk e-számlára szűrni. Az új szűrési beállításról a súgóban olvashatunk részletesen.

OSA e-számla újraküldés

Az OSA e-számla használata esetén amennyiben a vevő nem kapta meg a korábban kiállított és részére elküldött számlát, egy művelettel segítjük a felhasználó munkáját, mely művelettel az e-számla értesítőt újra tudja küldeni. A Műveletek / Egyéb alatt elérhető E-számla értesítő küldése abban az esetben jelenik meg, hogyha az e-számla nyomtatott állapotú és a nyomtatás dátuma mezőnek van értéke a Számlakép fülön. Továbbá az e-számla szolgáltatóként a B2B partner funkcióban OSA e-számla (OSA PDF hash-t tárol) vagy Elektronikus számla típus van beállítva.

Vevőszámla sztornózás és helyesbítés módosítás üzemmódban

Vevőszámla sztornózása, illetve helyesbítése esetén merült fel az igény, hogy az eredeti számláról legyen lehetőség módosítás üzemmódban indítani a Helyesbítő számla / Stornószámla műveletet. Az új verziótól elérhető ez a lehetőség, mely automatikusan kitölti az ügyfél és a számlaszám mezőket a műveletek felugró ablakában. A helyesbítési és sztornózási szabályok nem változtak, ezért, ha olyan számlán állunk, amelyet már nem lehet helyesbíteni vagy sztornózni a műveletekkel, akkor a gombok inaktívak. Bővebb információ a súgóban található.

Drag ‘n drop iktatás Pénzügyi rendező tétel funkcióban

A pénzügyi rendező tételeket rögzítő felhasználók munkáját támogatva kifejlesztettük a drag ‘n drop módon történő irat iktatás lehetőségét. Használatához a Pénzügyirendezőtétel-paraméter Sorozat fülén van lehetőség Iratgyűjtő megadására és a Pénzügyi rendező tétel Általános fülén lévő Iratok gridbe behúzható a csatolni kívánt fájl anélkül, hogy előzetesen iktatni kelljen.

Faktorálás

Faktorálást használó ügyfeleink részére készítettünk egy új folyamatot, mellyel lehetőség nyílik a számlák faktorálásra megjelölésétől a kiegyenlítésig az állapot nyomonkövetésére. A folyamatról, a beállításokról részletes információ a súgóban található.

 

Struktúra

Komissió generáláskor További adat szöveg visszaírása az érintett rendelésekre

Komissió utasítások generálása esetén felmerülhet az igény, hogy a forrásul szolgáló rendelésre visszaírjunk valami fontos, fej szintű adatot. Ennek megoldására kifejlesztettük a Komissió generálás funkcióba, hogy az egyes utasítások esetén lehetőség legyen kiválasztani egy További adat bejegyzést a rendelésekre. Sikeres generálás esetén az érintett rendelések További adat gridjébe kerül a választott További adat típus és szöveg. A fejlesztés a következő utasítás típusokat érinti: Komissió utasítás – Vevőre szedetés, Komissió utasítás – Túrára szedetés, Komissió utasítás – Szállítmányra szedetés, Áttárolás utasítás – Belsőrendelések alapján.

Segédszkriptek

SzLevelImport segédszkript készletellenőrzés működési metódus fejlesztése

Úgy módosítottuk az SzLevelImport szkriptet, hogy Készlet ellenőrzés = Igen esetben, nem áll meg az első megtalált hiba esetén, hanem igyekszik kigyűjteni az összes lehetséges előfordulását az adott hibatípusnak. Ez sok esetben segít a hibák okának feltárásában és elhárításában, illetve sokkal kevesebbszer kell így lefuttatni a scriptet az összes hiba megtalálásához. A segédszkript használatának megkönnyítéséhez sablon táblázatot is készítettünk, ami segít az importálandó adatok összegyűjtésében a szkript által elvárt fejlécnévvel ellátott oszlopokba.

Termelés 

Allergén információk kezelése

Élelmiszergyártó partnereink számára ajánljuk új fejlesztésünket, amellyel az allergén információkat tudjuk kezelni a termelés modulban. Ezáltal lehetőség lesz a gyártásban részt vevőket informálni az előállítandó termék, felhasználandó anyagok allergén tartalmáról. Az allergén információkat úgy kezeljük, hogy a terméktörzsben termékkategória / tételként adjuk meg az érintett cikkeknél. A termelés paraméter általános fülén, az „Allergén termékkategória” mezőben adjuk meg azt a termékkategóriát, ami az allergéneket tartalmazza.

Jelenleg a következő funkciókban jelenítjük meg az allergén információkat:

Bővebb információ a fejlesztésről, valamint az allergén megjelenítéséről az egyes funkció súgójában olvasható.

Anyag és bérmunka igénylés

Bővítettük az anyag és bérmunka igénylés funkcionalitást annak érdekében, hogy ne csak a teljes munkalaphoz kapcsolódó, hanem az egyes tételek esetén is legyen lehetőségünk rendelés generálásra. Tétel szintű kijelölés esetén a Generálás – tételes művelettel tudunk rendeléseket generálni a kijelölt anyagokhoz, szolgáltatásokhoz. A Generálás művelet továbbra is a kijelölt munkalapok minden tételéhez létrehozza a rendelésbizonylatokat.