B2B: a Partnerközpont működése

B2B Partnerközpont, vagy webáruház: mi a különbség?

 

Bár mindkét módszer alapvetően az adásvételt szolgálja, akadnak fontos különbségek. A leglényegesebb eltérés a webáruház és a Partnerközpont között az előzetes, szerződéses viszony. Míg a webáruházból bárki vásárolhat, addig a B2B kapcsolat cégre szabott. Gyakori a gyártó-nagykereskedő és a nagykereskedő-kiskereskedő kapocs. Ezzel szemben a webáruház B2C, vagyis „business-to-customer”: a cég közvetlenül a vásárló személlyel áll kapcsolatban.

Online bejelentkezés után az ügyfél a Partnerközpontban neki adott egyedi árakat és készletinformációt látja, a kifejezetten hozzá szóló értesítéseket olvashatja, a reá érvényes akciókat kapja. A két cég „személyes” kapcsolatot tart fenn egymással.

A Partnerközpont kinézete testre szabható: a PROGEN bejelentkező felülete jelenleg így néz ki.

Idegeneknek belépni tilos

 

A Partnerközpont felhasználónévvel és jelszóval védett közeg, erős biztonsági előírásokkal. Mivel szenzitív adatokat tartalmaz (egyedi árak, raktárkészlet mennyisége, számlák, stb…) ezért kiemelten fontos szempont az adatvédelem minden felhasználó (és a rendszert működtető cég) részéről is!

A cégek munkavállalói külön belépő kóddal rendelkezhetnek a Partnerközpontban, tehát a hozzáférések egyedileg szabályozhatók: melyik kolléga pontosan mit láthat és mit tehet, mihez van joga és mihez nem… mindez paraméterezés kérdése. (Valamint, a naplózás révén vissza is követhető minden.)

Magas kosárérték, nagy mennyiség

 

A B2B üzletben jellemző a magas kosárérték, hiszen a kereskedések nem csak néhány terméket rendelnek be egyszerre, hanem akár teherautónyi mennyiséget. Ehhez kapcsolódik, hogy egy Partnerközpont sokkal részletesebb információt ad az áruról és annak mozgásáról, mint egy webáruház! Például, a folyószámla lekérdezhető és számla információ nyomtatható belőle.

Adatok tárolása és letölthetősége

 

Egy webáruház is tárol adatokat a termékekről, -például allergének felsorolása, összeszerelési útmutató, származási bizonyítvány, stb…- de mivel ezek bárki számára elérhetőek, csak az általánosságokra szoktak szorítkozni. Egy Partnerközpontban viszont a legapróbb részletig minden dokumentáció rögzíthető és könnyen előkereshető, letölthető!

A vevő a B2B felületen tájékozódhat a nagykereskedőtől kapott számláiról (a számlaadatokról), ellenőrizheti a tételeket és információhoz juthat a számla fizetési módjáról, a vonatkozó dátumokról, az esetleges fizetési késedelemről. A visszáru is kezelhető, lekövethető!

Kétirányú kommunikáció, üzenetkezelés

 

Manapság nem elég „online hirdetőoszlopokat” állítani, és elvárni az ügyféltől, hogy az oda kibiggyesztett híreket elolvassa. Párbeszédet kell indítani ahhoz, hogy kölcsönösen előnyös üzlet születhessen! Az online újságok, termékkatalógusok mellett a kérdőívek, a privát levelezés mind-mind fontos része a B2B kereskedelemnek, tehát a Partnerközpont üzenetkezelésének is.

Akár kérdőívek is összeállíthatók a B2B felületen, amivel partnereink igényeire, véleményére tudunk rákérdezni. A begyűjtött adatokat elemezni is tudjuk.

A PROGEN Partnerközpont egyik kérdőíve az oktatások előregisztrációjához tartozik. A felületen a beérkezett válaszokat elemezzük, Partnereink jobb kiszolgálása érdekében.

 

Integráció, adatkapcsolat

 

A Partnerközpont akkor működik igazán jól, ha nem elszigetelt rendszer, hanem a vállalatirányítás szerves része. Tehát közös adathalmazzal dolgozik: ha valahol bekerül egy információ, az automatikusan látszik minden vonatkozó részen. Például, ha a B2B online felületén beérkezik egy rendelés, akkor az összekapcsolódik a valós raktárkészlettel, túraszervezéssel, stb…