sERPa 4.0.144

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 4.0.144-es verziója. A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a 4.0.144-es sERPa Súgóból.

Kiemelt jelentősebb és érdekesebb fejlesztések

 

   Bérszámfejtés

Adómentes reprezentáció, üzleti ajándék borászati termékek esetében

A Kormány 451/2023. (X. 4.) Korm. rendelete alapján 2023.11.16-tól adómentes – azaz SZJA és szociális hozzájárulási adó alól mentes – a rendelet szerinti borászati termékek reprezentációs és nem reprezentációs célú vendéglátás keretében, továbbá üzleti ajándékként vagy csekély értékű ajándékként történő juttatása.

Ennek számfejtéséhez szükséges jogcímet létrehoztuk „Definiálható adómentes repi, üzleti ajándék” néven, mely 2023.11.16-ai dátumtól választható a számfejtésekben. A jogcím után semmilyen közteher nem kerül kiszámításra, a Bérszámfejtés paraméter funkció Jogcímek fülén tetszőlegesen átnevezhető.

Bővebb információ a jogszabályi háttérről itt olvasható.

Keresőképtelenség – Igazolás: korábban felhasznált gyermekápolási táppénzes napok

Lehetővé tettük a TB kifizetőhelyek számára, hogy korábban más munkáltatónál felhasznált gyermekápolási táppénz napjai berögzíthetők legyenek és figyelembevételre kerüljön az utolsó ellátható nap számításakor a Keresőképtelenségben.

Előzmény kérő lap és Saját korábbi számfejtések/Jogutódlás típusú Igazolás esetén, ha az be van csatolva a Keresőképtelenségbe, akkor a gyermekápolási táppénz előzménybe beleszámít az igazolásban a Jövedelemmel el nem látott időszakok táblázatban felrögzített gyermekápolási táppénz, tehát ez csökkenti a jogosultsági napok számát. Az Igazolásba be kell rögzíteni az időszakokat, kiválasztani a táppénz jellegét, valamint a gyermek nevét.

Nyilatkozat gyermek után járó pótszabadságról – új lista funkció

A fent nevezett lista kiváltására egy új, korszerűbb technológiával készült funkciót hoztunk létre, amely megkapta a régi lista nevét: Nyilatkozat gyermek után járó pótszabadságról.

A régi lista neve pedig „Nyilatkozat gyermek utáni pótszabadságról 2022-ig” néven található meg mostantól a programban. A frissítéssel az egyéni menükbe is kikerül a funkció, ahol a korábbi lista is megtalálható.

   Pénzügy

Ügyletkapcsolatnál megjelenő adatok kiegészítése

Ügyletkapcsolattal történő helyesbítés esetén a rögzítéskor az Eredeti számla (Ügylet) mezőhöz tartozó kereső legördítésével megjelenítésre kerülő adatokat kiegészítettük a Számla kelte és a Számlázás alapja mezőkkel, így segítve a felhasználónak az eredeti számla beazonosításában.

Előleg felhasználás lekérdezés

Az előleg felhasználás lekérdezés kiegészítésre került mind szállító, mind vevő oldalon, így lehetővé vált a szabad előlegek megjelenítése. Ez a beállítás alapértelmezetten indul, tehát amennyiben nem csak a szabad előlegeket szeretnénk a lekérdezésben látni, a bemenő paramétereknél ezt módosítani kell.

A módosításról bővebben a súgóban olvashatunk: Előleg felhasználás lekérdezés – Vevőszámla

Előleg felhasználás lekérdezés – Szállítószámla

Tárgyi eszköz adatok – lekérdezés oszlopainak bővítése

A Tárgyi eszköz adatok lekérdezése nevű eredményhalmazt kiegészítettük, így a módosítás után megmutatja a tárgyi eszközhöz kapcsolódó értékek növekedés és csökkenés oszlopait.

Szerződésállomány lekérdezés

A Szerződés állomány lista kiváltására egy új, korszerűbb technológiával készült funkciót hoztunk létre a Szerződéskezelés modulban: Szerződés állomány lekérdezés. A lekérdezés a Szerződés funkcióban rögzített adatok különböző szűrésekkel való listázására és a szerződésben felvett, összes szerződéstétel egy eredményben történő megjelenítésére szolgál.

Vevőszámla – Tétel bruttó érték kerekített megjelenítése

Kiskereskedelmi tevékenységet folytató partnereink folyamataiba illeszkedik a Tétel bruttó érték kerekített megjelenítésére vonatkozó fejlesztésünk a Vevőszámla funkcióban. A Vevőszámla paraméter / Sorozat / Nyomtatás fülön történő beállítást követően a tétel soron is megtörténik a bruttó érték kerekítése. A mező állásától függetlenül HUF devizától eltérő deviza esetén a tizedesek nem kerülnek elkerekítésre.

E-számla – Microsec használatával

Létrehoztunk egy új lehetőséget az e-számlázásban. A fejlesztés azon ügyfeleink számára hasznos, akik Microsec eSzignó programot használva időbélyeggel látják el és írják alá a vevőszámláikat. A beállításhoz szükséges lépésekről a súgóban olvashatunk bővebben: Elektronikus számlázás

Microsec eSzignó licenccel még nem rendelkező ügyfeleink a részletekkel kapcsolatban vegyék fel munkatársainkkal a kapcsolatot.

Szerződéskezelés – Új jelleg: vállalkozási díj (ismétlődő – számlázási időszakra)

Ügyfeleink kérésére létrehoztunk egy új jelleget a Szerződéskezelés funkcióban. A jelleg segítségével lehetőség van a tört időszakra vonatkozó szerződések megfelelő kezelésére és számlázására egy adott számlázási gyakoriságnak megfelelően.

Az új működésről részletesebben a súgóban olvashatunk: Számlázás a szerződésekből, Szerződés / Szerződés tétel / Általános fül

   Logisztika

MFC – Diszponálás kezelés

Kifejlesztettük az MFC Raktári anyagmozgató interfészben a diszponálás kezelésének lehetőségét. Ennek kapcsán az MFC paraméter funkcióban létrehoztunk egy új Átadható állapotú tétel mennyiségek beállítási lehetőséget, amellyel kezelhető, hogy csak a Visszaigazolt, vagy csak a Diszponált mennyiséget vegyük figyelembe. A fejlesztést követően elérhető az, hogy csak a diszponált mennyiségről készüljön szállítási utasítás. Természetesen ez azt is jelenti, hogy a szállítási utasításon szereplő mennyiség már nem látszik szabad készletnek.

Automatikus üzenet típus – MFC Szállítási utasítás generálás

Létrehoztunk egy új MFC – Szállítási utasítás generálás nevű Automatikus üzenet típust, amely arra hivatott, hogy a megfelelő szabályok szerint rendelés felvételkor (valamint bizonyos esetekben visszaigazolás/diszponálás válaszok felvételekor) Szállítási utasítás bizonylatot generáljon.

Futárszolgálat – Extra szolgáltatások kezelése

A futárszolgálati modulban továbbfejlesztettük az egyes futárszolgálatok esetén az értéknövelő szolgáltatások kezelését, amely fejlesztés során egy új funkciót hoztunk létre Extra szolgáltatások néven.Ebben megtekinthetők a sERPa által jelenleg kezelt szolgáltatások.

Ezeket a szolgáltatásokat a Futárszolgálat paraméterben, Küldemény sorozatonként lehetőségünk van paraméterezni, azaz beállítani, hogy a keletkező küldeményekre mely szolgáltatások legyenek érvényesek. A paraméterezést megtehetjük Termék kategória, kategória tétel, valamint termék kód/név alapján is, amivel elérhetjük, hogy azon esetekben, amikor a rendelésen szereplő termék megfelel ennek a besorolásnak akkor a szolgáltatást a küldemény bizonylatra helyezze a program.

Speciális felhasználási lehetőség, hogy ha a webáruházban választhat extra értéknövelő szolgáltatást a vevő, (például garantált másnapra történő szállítás), akkor ezt a webáruház interfész egy szolgáltatás típusú terméket tartalmazó vevőrendelés tételként adja át. Ilyenkor beállítjuk, hogy ha ilyen termék szerepel a rendelésen, akkor rendeljük a küldeményhez az adott extra szolgáltatást.

Komissió utasítás lista – rendelés megjegyzések nyomtatása

Elsősorban webáruházas rendelések kiszolgálását végző raktárosok munkáját segítheti, ha a komissió utasításon látják, hogy milyen megjegyzést fűzött a vevő a rendeléséhez. A lista funkció Párbeszédablakára készítettünk egy új pipát: Rendelés fejléc megjegyzés nyomtatás. Igaz érték beállításával a komissió utasítás tételekhez kapcsolt rendelések fejléc megjegyzését lehet megjeleníteni az alapértelemezett QR2 listaváltozaton.

   Termelés

Munkaidő kihasználtság lekérdezés

A munkaerő hatékonyságának elemzéséhez lekérdező funkciót készítettünk.
A lekérdezés két mutatószámot (Munkaidő kihasználtság és Produktív teljesítmény) és a számításhoz használt adatokat adja vissza a beállításnak megfelelő időszakonként (év, negyedév, hónap).

Az adatok három eredménytáblában állnak a felhasználó rendelkezésére.

  • Alapadat
  • Munkaerő
  • Kompetencia

Részleteket az alábbi linken olvashatunk: Munkaidő kihasználtság lekérdezés

   Nem használt modulok, funkciók kivezetése

Az alábbi, régóta nem használt modulokat, funkciókat vezettük ki a programból ebben a verzióban:

  • NYENYI lista (2011-től megszűnt)
  • Nyilatkozat adóterhet nem viselő járandóságokról (2011-től megszűnt)
  • Üres álláshelyek lista (2019-től megszűnt)

****
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.