MVP: Az internetes jelenlét előnyei és buktatói

A szervezők a digitális vállalkozásfejlesztés témáját járták körül: az online marketing eszközökről, aktuális weboldal trendekről, új weboldal indításáról és a GINOP pályázatokkal kapcsolatos gyakorlati teendőkről szóltak az előadások.

Takács Károly IKT tanácsadó megnyitó beszéde után Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna, a Csongrád Megyei Iparkamara titkára vette át a szót. Elmondta, hogy fel szeretnék hívni a vállalkozók figyelmét az internetes lehetőségeikre, az ismereteik felfrissítésének fontosságára, hiszen folyamatos változások, új trendek jellemzik a virtuális teret.

„Minden vállalkozásnak más, egyénre szabott receptre van szüksége a sikeres online marketinghez, ami függ magától a szolgáltatástól, a terméktől és az adott célcsoporttól is.” – nyilatkozta a helyi médiának Olajos Márk, az egyik előadó. A szegedi PR és kommunikációs szakember a weblapokat virtuális kirakathoz hasonlította, amely fontos, sőt szükséges felület, de önmagában nem elegendő. „Csak akkor hatásos, ha van hozzá megfelelő szolgáltatás és értékesítő is.”

Az előadások után fórum nyílt, amelyen a kb 50 látogató személyesen is egyeztethetett az előadókkal, az Iparkamarával, a hitelnyújtó intézettel és a Modern Vállalkozások Programjának tanácsadóival. Itt a szakemberek újból megerősítették azt a korábbi információt, amely szerint a kormány fontolóra vette az infokommunikációs pályázat keretösszegének csökkentését, ahogy azt már a GINOP 1-4-el meg is tették. Így, aki ki szeretné használni ezt a lehetőséget, annak érdemes minél hamarabb beadnia jelentkezését!